یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 443115
۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
فیض آبادی

حوزه/پژوهشگر دینی با بیان اینکه رسالت اصلی طلاب هدایت مردم است، افزود: دین مردم را باید طلاب و روحانیون درست کنند و اساس دین را برای آن‌ها تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی فیض‌آبادی پیش از ظهر امروز در جلسه درس اخلاق در جمع طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بجنورد اظهار داشت: رسالت اصلی طلاب هدایت مردم است.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی طلاب هدایت مردم است، افزود: دین مردم را باید طلاب و روحانیون درست کنند و اساس دین را برای آن‌ها تبیین کنند.

حجت‌الاسلام فیض‌آبادی با تأکید بر این که طلاب باید در حوزه اسلام را بشناسند و برای مردم نیز تبیین کنند، اظهار داشت: طلاب ارزش‌های اسلامی و مبانی دینی را به مردم بگویند.

وی با بیان این که حکمت یعنی اندیشه، گفت: مثلاً دین می‌گوید طواف کن، اندیشه می‌گوید، چرا؟ دین می‌گوید به نماز بایست، اندیشه می‌گوید چرا؟ این‌ها می‌شود حکمت.

استاد حوزه علمیه مشهد   با اشاره به اینکه برخی حکمت دارند، اما دین ندارند، تصریح کرد: اشخاصی که حکمت دارند ولی دین ندارند می‌شوند لائیک، بنابراین باید فکر مردم را نیز نسبت به مسائل دینی رشد دهیم چرا که اگر دین با اندیشه جمع شود نتیجه‌اش می‌شود اسلام.

وی با اشاره به مسئله اخلاق در دین گفت: قرآن می‌فرماید « والکاظمین الغیظ»، کظم غیظ یعنی فرو خوردن خشم و این که انسان بتواند خودش را کنترل کند.

حجت‌الاسلام فیض‌آبادی با تأکید بر این که طلاب باید کظم غیظ داشته باشند، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید اگر شخصی تو را ناراحت کرد، شما او را خوشحال کن و این منطق الهی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha