یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نشست

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی بر لزوم برگزاری جلسات اندیشه ورزی اساتید در مدارس علمیه تاکید کرد و گفت: باید اخلاق عملی بر دروس اخلاق گفتاری در مدارس مقدم شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی، صبح امروز در جمع اساتید حوزه علمیه استان، با تشکر از اساتید مدارس که به عنوان باغبان بوستان علم و معنویت، امانت‌داری سربازان حضرت ولی‌عصر (عج) را به عهده گرفته‌اند، گفت: جوان امروز که وارد حوزه علمیه شده است، همتی والا داشته که در برابر این‌همه تنوعات گوناگون دنیوی، این محیط علمی و معنوی را انتخاب کرده است و لذا ما مسئولیتی بزرگ جهت ارائه مباحث اخلاقی، علمی و مهارت‌های طلبگی به او داریم.

وی افزود: آنچه مسلم است اینکه جوان طلبه ما در برابر حجم زیادی از شبهات و مطالب گوناگون و در جامعه‌ای که بعضاً با ذائقه‌های فکری متفاوت است، در حال تحصیل علمی است که چه بسا مغایر با آنچه به عنوان متون آموزشی خواهد بود.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: از اساتید معزز انتظار است جلسات درسی خود را با ارائه دل‌نشین و مؤثر معارف قرآنی و آیات وحی همراه کنند که اگر به این حبل‌الله المتین مستمسک شویم و جذابیت‌های اخلاقی و معرفتی را از کلام و سیره معصومین(ع) به جوان منتقل کنیم او را در مقابل طوفان‌های سهمگین انحرافات فکری و اجتماعی بیمه می‌کند و مصداق کاملی از لا تحزن الله معنا را دریافت خواهد کرد.

وی با اشاره به سفارش آیت‌الله حائری شیرازی که تأکید داشتند، اساتید اخلاق درون طلاب را فعال کنند، گفت: باید اخلاق عملی بر دروس اخلاق گفتاری در مدارس مقدم شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در پایان با تأکید بر استمرار جلسات اندیشه ورزی همراه با پیگیری و بازخوردگیری مصوبات و پیگیری مستمر جهت استفاده از نظرات اساتید دیگر در جلسات بعدی خاطرنشان کرد: اساتید با مطالبه گری درباره نتایج این جلسات، حوزه علمیه یا استان را کمک کنند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha