دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام عبادی

حوزه/نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکلات موجود در کشور شامل رکود، بیکاری و مشکلات معیشتی است و معنا ندارد در کشور و جامعه ما افرادی دچار مشکل معیشتی باشند، گفت: با وجود ورود کالای قاچاق به کشور نمی‌توان شعار سال را محقق ساخت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بیرجند حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، ظهر امروز در دیدار با استاندار خراسان جنوبی و معاونان با اشاره به اینکه امیدواریم سال 97 سال پر خیروبرکتی برای مردم باشد، اظهار داشت: استعداد  مسئله عمیقی است زیرا انسان اگر بتواند استعدادهای خود را کشف کند موجودی نامتناهی می‌شود.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود ابوعلی سینا چه از نظر فکری، استعدادهای عملی تنها دو درصد شکوفا شده و 97 درصد در زیر خاک رفته است، افزود: استعدادهای انسان یک فرصتی است که خداوند در ما قرار داده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: آگاهی از سطح وسع انسان اولین قدم بوده و دومین گام، آگاهی از سطح وسع طبیعت است و ما هم به‌عنوان ایرانی و مسلمان، آن وسعی که در فرهنگ اسلام وجود دارد خارج از ادعای بی‌دلیل، اسلام‌شناس‌های واقعی می‌فهمند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه کشور ما سرزمینی پر از نعمت است، افزود: اگر در مسئولیتی که خدا به ما داده است که آن مسئولیت آباد کردن است گام برداریم، پیشرفت می کنیم و موفق خواهیم شد.

وی بیان داشت: مهم‌ترین مشکلات موجود رکود، بیکاری و مشکلات معیشتی است و معنا و مفهوم ندارد در کشو و جامعه ما افرادی دچار مشکل معیشتی باشد.

امام‌جمعه شهرستان بیرجند گفت: رهبر معظم انقلاب با انتخاب شعار سال مسئولیت را هم بر دوش مردم وهم بر دوش مسئولان گذاشته‌اند، اما مردم هنگامی می‌توانند در عرصه ظهور پیدا کنند که مسئولان کارهای خود را به‌خوبی انجام دهند، اما اگر کالای قاچاق وارد کشور شود مردم هم نمی‌توانند کاری برای محقق شدن شعار سال انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بابیان اینکه اگر نظارت‌ها نباشد و کیفیت قابل رقابت نباشد بازهم موفق نیستیم، افزود: اگر جنسی کیفیت لازم را داشته باشد قطعاً رضایت مردم را هم در پی دارد.

وی با بیان اینکه اگر سرمایه‌گذاران خام فروشی کنند چیزی عاید مردم نمی‌شود، اظهار داشت: باید آمار صادرات و تولیدات کشور امسال با سال گذشته تفاوت داشته باشد  و در جهت تولید، توزیع مصرف و صادرات با سال‌های قبل فرقی داشته باشیم  و این امر لازمه همکاری هم مردم و هم مسئولان است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: انقلابی که مردم ما به پا کردند به این معنا است که سرنوشت خود را در دست گرفته و توانایی خود را به‌گونه‌ای رقم زدند که برای دیگران الگو باشد و همه این در وسع انقلاب ما وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با قدردانی از استاندار خراسان جنوبی نسبت به توجه و زحماتی که در بخش‌های مختلف می‌کشد، افزود: سخنان مطرح‌شده کارهای خوبی است اما چون در مرحله مقدماتی است شاید زیاد مورد استقبال مردم نباشد زیرا مردم تا کاری به‌صورت عملی نبینند دل نمی‌بندند بنابراین باید حرکت با نشاط جدیدی برای مردم ایجاد شود.

وی با بیان اینکه روحیه مردم آسیب دیده است، خاطرنشان کرد: باید نظارت و برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که در پایان سال نتایج خوبی را مشاهده کنیم و اگر هنر دست و صنایع‌دستی، وام‌های اشتغال و مشاغل، کمک به معیشت نباشد مشکلات مردم مضاعف می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha