یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ایت الله دری نجف ابادی

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، خواستار کنترل مرزها و جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور شد و گفت: حمایت از کالای داخلی، اشتغال مولد، توسعه متوازن و در نهایت پیشرفت و بالندگی همه جانبه کشور را به دنبال دارد و مردم و مسئولان باید برای تحقق این مهم برنامه های کاربردی بیاندیشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، صبح امروز در همایش روحانیون و ائمه جماعات استان قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به شعار سال، گفت: بسیاری از کالاهای وارداتی از کشورهای مختلف جهان مشابه ایرانی دارند و در بسیاری از موارد حتی کیفیت محصول داخلی بالاتر از مشابه خارجی است، اما نشان تجاری خارجی، سبب ترغیب مردم به استفاده از این کالاها می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود:  ملت ایران اسلامی باید بدانند که لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب، استفاده از کالای داخلی در راستای استقلال اقتصادی است، بنابراین باید استفاده از کالای داخلی در دستور کار قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مردم باید به استفاده از کالای داخلی ترغیب شوند و مسئولان نیز باید با جدیت هرچه تمامتر مرزهای کشور را کنترل کرده، از واردات کالاهای قاچاق جلوگیری کنند.

همه با هم تلاش کنیم تا شاهد یک اقتصاد پویا و رونق معیشت مردم باشیم

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که می توانیم با توجه به ظرفیت های موجود سالانه میلیاردها دلار بابت صادرات برخی از کالاها از جمله کیف، کفش، وسایل دارویی و ورزشی عاید کشور کنیم، گفت: همه باید تلاش کنیم تا در سال حمایت از کالای ایرانی، چرخه اقتصاد و رونق اقتصادی در کشور را به گردش درآوریم تا شاهد یک اقتصاد پویا و رونق معیشت مردم باشیم.

وی تاکید کرد: شرط بقا و تثبیت بِرند ایرانی و افزایش اشتغال در بنگاه های تولیدی، حمایت از تولید ملی است. صاحبان صنایع مختلف نیز برای جلب رضایت مردم باید تولید کالای با کیفیت و قیمت رقابت پذیر با مشابه خارجی را در دستور کار قرار دهند، چرا که تنها عامل گرایش مشتریان، قیمت و کیفیت کالای مورد نظر است.

آیت الله دری نجف آبادی یادآور شد: حمایت از کالای داخلی اشتغال مولد، توسعه متوازن و در نهایت پیشرفت و بالندگی همه جانبه کشور را به دنبال دارد و مردم و مسئولان باید برای تحقق این خواسته معظم له برنامه های کاربردی بیاندیشند.

قزوین مهد علما وفرهیختگان است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان، از قزوین به عنوان شهر دارالمومنین نام برد و گفت: خوشبختانه استان قزوین همیشه در همه عرصه های مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشرو بوده و توانسته شهدای ارزشمندی مانند شهید بابایی، شهید رجایی، شهید لشگری و شهید ابوترابی ها و همچنین علمای فرزانه ای مانند مرحوم سامت و آیت الله باریک بین را تقدیم کشور نماید و به واقع این شهر مهد علما و فرهیختگان است  و امروز هم روحانیت این شهر باید الگوی خود را همین بزرگان قرار دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha