سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام خاموشی

حوزه/ رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید در دستور کار تمام ارگان‌ها قرار گیرد، گفت: رسالت مهم روحانیون توجه جدی به تبیین، تبلیغ و تذکر در مسئولیت های اجتماعی است تا مسیر روشنی برای فعالیت ها ترسیم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، امروز در  نشست هم اندیشی مدیران اجرایی طرح سکونت گاه های غیر رسمی استان های قزوین، زنجان، همدان، ایلام، خراسان جنوبی، گلستان، البرز، چهارمحال و بختیاری، سمنان، هرمزگان که در سالن اجتماعات باغستان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین برگزار شد گفت: انقلاب اسلامی با آرمان های بلندی که دارد با دشمنان زیادی هم مواجه است و نظامات بشری تا زمانی که منافع آنها تامین نشود از کینه و عداوت دست نمی کشند.

وی افزود:  باید بپذیریم که در عصر کنونی دشمنان ابتدا در داخل کشور، سپس برون مرزی و منطقه و آنگاه در جهان علیه نظام اسلامی ما توطئه های زیادی را ایجاد کردند و برخی را علیه ما شوراندند تا نگذارند این انقلاب به اهداف خود دست یابد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که در حال حاضر شرایط اجتماعی کشور به گونه‌ای است که مقابله با آسیب‌های اجتماعی باید در دستور کار تمام ارگان‌ها قرار گیرد، افزود: رسالت مهم روحانیون توجه جدی به تبیین، تبلیغ و تذکر در مسئولیت های اجتماعی است تا مسیر روشنی برای فعالیت ها ترسیم شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با تاکید بر این که روحانیون باید محور فعالیت های فرهنگی اجتماعی قرار گیرند تا شاهد رشد فرهنگ و حوزه دین در عرصه های مختلف باشیم، اظهار کرد: روحانیت باید پرچمدار اصل و حفظ انقلاب اسلامی باشد و برای این موضوع، نیازمند فکر سیستمی است.

وی، نقش روحانیت در همراهی مردم در کارها را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: مهمترین نقش روحانیت رهاسازی نیروی خفته مردمی برای خاموش کردن شعله های آسیب های اجتماعی است، لذا نباید فقط به اعتبارات و امکانات دولتی بسنده کنیم، در حالی که بزرگترین سرمایه ما مردم هستند و اگر در کاری مشارکت کنند حتما به نتیجه خواهیم رسید.

رئیس ستازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: اگر از مشارکت مردم در کارها استفاده نکنیم و بخواهیم کارها را به نام خود ما تمام شود، فعالیت ها به سرانجام نمی رسد و در این راستا لازم است از ظرفیت تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد بیشترین استفاده را ببریم.

وی در پایان گفت: پس از طرح دغدغه مقام معظم رهبری نسبت به آسیب های اجتماعی، دولت یازدهم وارد موضوع شد و وزارت کشور با جدیت آن را دنبال کرد و پس از اختصاص بودجه سالیانه در قانون توسعه، دستگاه های دخیل به ویژه سازمان تبلیغات اسلامی موظف شدند تا با جدیت وارد کار عملیاتی شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha