جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
گردهمایی نمایندگان ادیان مختلف در مسجدی در لندن برگزار شد

حوزه/ در همایش میان ادیانی که در مسجدی در لندن برگزار شد، بیش از صد نفر از مردم از جمله نمایندگانی از مذاهب و ادیان مختلف اسلام، مسیحیت و هندویسم حضور داشتند و نسبت به همدلی میان پیروان ادیان تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، بیش از یک صد نفر از مردم از جمله نمایندگانی از مذاهب و ادیان مختلف اسلام، مسیحیت، هندویسم و همچنین سیک ها در مسجد بیت الاحد در محله آپتون پارک لندن گردهم جمع شدند.

در این همایش میان ادیانی که با حضور شخصیت های ادیان مختلف برگزار می شد، نمایندگانی از هر دین حضور داشته و نسبت به اهمیت همدلی و ایجاد مودت میان پیروان ادیان تاکید کردند.

پروفسور آلیسون اسکات بومن یکی از اساتید برجسته دانشگاه سواس لندن ضمن صحبت در این همایش گفت: مسلمانان انگلیسی در تلاش هستند تا به دولت درباره درک بهتر نقش اسلام در بریتانیا کمک کنند.

وی در سخنانش ضمن اشاره به تحقیقاتی که انجام داده گفت که تاکنون هیچ شواهدی مبنی بر این که اسلام دین ترویج دهنده خشونت می باشد پیدا نکرده است.

سونیل اگنیهوتری، معاون مدیر شورای ملی هندوهای بریتانیا نیز همراه با کشیش چیگور چیک از کلیسای امانوئل پریش نیز از میهمانان دعوت شده بودند.

عبدالودود خان، مدیر منطقه ای انجمن اسلامی که از برگزارکنندگان این همایش بود گفت: هدف اصلی ما ترویج صلح، مدارای مذهبی، عشق و دوستی و درک متقابل میان پیروان ادیان مختلف جهانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha