جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مدیر حوزه علمیه استان ایلام در دیدار استاندار

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با اشاره به کمبود فضای آموزشی در حوزه استان، بر ضرورت تسریع در ساخت حوزه جامع ایلام تاکید کرد و گفت: در سطح استان هر ساله قریب به ۵۰۰ نفر برای تحصیل در حوزه ثبت نام می‌کنند و هرساله به دلیل کمبود جا فقط می‌توان ۸۰نفر از آنها را جذب کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ایلام، حجت الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی، در نشستی  با استاندار، فرماندار و معاونین استانداری، در حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) ایلام، گفت: حوزه برای تقویت باورهای دینی، فرهنگ اسلامی و رشد آن تلاش می کند و این بازدید شما از حوزه علمیه باعث دلگرمی و ایجاد یک موج مثبت در حوزه و استان خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام افزود: حوزه علمیه ایلام در سال 54 توسط مرحوم آیت الله حیدری فعالیت خود را آغاز کرد و ساختمان حوزه در سال 61 توسط یکی از خیران ساخته شد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با اشاره به این که حوزه علمیه استان در آن زمان فقط یک مدرسه داشت که قریب به 60 طلبه در آن مشغول به تحصیل بودند و در زمان دفاع مقدس 12 طلبه شهید و 20 جانباز را تقدیم انقلاب کرد.

وی ادامه داد: وقتی حجت الاسلام والمسلمین لطفی به عنوان امام جمعه ایلام منصوب شد، تحولی در حوزه علمیه استان ایجاد گردید و حوزه استان از یک مدرسه علمیه به 7 مدرسه در سطح شهرستان ها تبدیل شد که در آنها قریب به 500 طلبه در حال تحصیل هستند و در این سال‌ها آمارهای که حوزه علمیه قم منتشر کرده، حوزه علمیه استان از نظر کیفی یکی از حوزه های برتر در سطح استان هاست.

مدیر حوزه علمیه ایلام با اشاره به این که حوزه استان به عنوان یک حوزه شاخص نقش آفرینی می‌کند، ابراز داشت: در استان چند صدایی نداریم تمام حوزه‌های علمیه و جامعه روحانیت با محوریت نماینده ولی فقیه در استان عمل می‌کنند

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی با اشاره به اینکه چون حوزه علمیه استان حوزه کیفی است، از سراسر کشور درخواست پذیرش داریم، ولی به دلیل کمبود جا نمی‌توان آنها را پذیرش کرد. حتما باید نگاهی به آن طرف مرز یعنی کشور عراق برای جذب طلبه  در حوزه استان داشته باشیم

وی ادامه داد: در سطح استان هر ساله قریب به 500 نفر برای تحصیل در حوزه ثبت نام می‌کنند و هرساله به دلیل کمبود جا فقط می‌توان 80نفر از آنها را جذب کرد. همچنین در حال حاضر در مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) 200 طلبه مشغول به تحصیل هستند و نمی‌توان آنها را در این حوزه اسکان داد و مجبوریم به عده‌ای از آنان بگوییم که شب در حجره نمانند.

مدیر حوزه علمیه استان  ایلام ادامه داد: برای رفع مشکل کمبود فضای آموزشی، پس از هماهنگی با نماینده ولی فقیه در استان، طرح پروژه حوزه جامع صاحب الزمان(عج) در شهر ایلام کلید خورد و در زمین کنار مصلی شروع به ساخت آن شد. فاز اول این پروژه در حال ساخت است و اگر این پروژه جامع تکمیل شود می‌توان طلبه های پایه 6 که در شهرستان ها در حال تحصیل هستند را برای ادامه تحصیل در سطوح بالاتر به حوزه جامع ایلام انتقال داد.

وی افزود: در حوزه جامع می‌توان قریب به 1000 طلبه در آن مشغول به تحصیل کنند و می توان از کشور عراق طلبه هایی را برای تحصیل در حوزه استان جذب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی در پایان از استاندار ایلام خواست در راستای کمک به ارتقاء سطح فرهنگی استان و ترویج فراگیر معارف اهل بیت(ع)، همکاری لازم را در ساخت حوزه جامع استان دانشته باشند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha