دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

مدیر کل اوقاف مازندران از شناسایی هزار و ۳۶۱ امامزاده در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: وجود این تعداد امامزاده در استان نشان از ولایت مداری و دین مداری مردم این استان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران دوشنبه شب در همایش استانی تجلیل از خادمان امامزادگان با تبریک میلاد با سعادت امام رضا(ع) گفت: امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره رضوی است.

وی با بیان این که بهره گیری مناسب از سیر عملی ائمه اطهار(ع) جامعه را به سمت رشد و تعالی دینی و معنوی سوق خواهد داد، افزود: فرهنگ رضوی بهترین ظرفیت برای تقویت مبانی دینی و اخلاقی در جامعه اسلامی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که شنایی با سیره عملی ائمه اطهار(ع) جامعه اسلامی از در برابر خطرات و توطئه های دشمنان مصون نگاه خواهد داشت، خاطرنشان کرد:  انس با معارف اهل بیت(ع) اگر عمیق و دقیق باشد عامل تعالی و رستگاری انسان خواهد بود.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که امروز به برکت حضور بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در کشور، ایران اسلامی از عظمت معنوی خاصی برخوردار است، تصریح کرد: این حرم مطهر مأمن و پناهگاه میلیون ها انسان گرفتار است و به آنها آرامش معنوی می دهد.

وی با تأکید براین که فرهنگ رضوی باید در متن جامعه ما نهادینه شود، گفت: آشنایی با این فرهنگ اصیل و همچنین سیره آن امام همام در ابعاد فکری، عقیدتی و اخلاقی موجب مصون ماندن از آسیب و انحراف های احتمالی خواهد بود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی در معرض هجمه های فرهنگی بسیاری قرار دارد، افزود: یکی از بهترین راه های مقابله با این هجمه ها بهره گیری صحیح از سیره و فرهنگ تعالی بخش رضوی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که ائمه اطهار(ع) یکی از مصادیق بارز ارتباط با خداوند هستند، بیان داشت: بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) در ایران، واسطه خیر و برکت الهی برای مردمان این سرزمین است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امروز سبک زندگی ما باید بر مبنای سیره عملی اهل بیت(ع) شکل گیرد، خاطرنشان کرد: به طور حتم بهره مندی از آن فرهنگ تعالی بخش، جامعه را در اوج فرهنگی و معنوی قرار خواهد داد.

وی با بیان این که امروز باید در تربیت فرزندان و نسل های آینده این کشور از سیره و معارف اهل بیت(ع) استفاده شود، گفت: اگر به دنبال نسلی مؤمن، متعهد و انقلابی هستیم راهی جز بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) در متن زندگی نداریم.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که امروز یکی از مهم ترین اهداف دشمن از بین بردن هویت دینی و معنوی جامعه است، گفت: دشمنان با بیان مسائل غیر واقعی و دروغین تلاش می کنند مردم را از دینداری و گرایش به امامزادگان دور کنند.

وی از شناسایی هزار و 361 امامزاده در مناطق مختلف مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: وجود این تعداد امامزاده در استان نشان از ولایت مداری و دین مداری مردم این استان دارد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که در برخی شهرستان های مازندران چندین امامزاده وجود دارد، افزود: شناخت بقاع متبرکه و امام‌زادگان تفسیر عملی همان سوره کوثر است و باید به خود ببالیم که در چنین اماکن بی‌نام و نشان خدمت می‌کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند هر یک از امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، گفت: در راستای تحقق عملی رهنمودهای رهبری در حال توسعه مراکز فرهنگی و قرآنی در این اماکن دینی هستیم.

وی در ادامه سخنان خود از فعالیت سه هزار و 700 خادم در 127 امامزاده مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: این افراد با عشق و علاقه در حال خدمت به نوادگان ائمه اطهار(ع) هستند.

حجت الاسلام حیدری از امامزادگان به عنوان بهترین ظرفیت معنوی در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: باید از این ظرفیت ارزشمند برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن بهره گرفته شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha