چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
 حوادث عاشورا در کربلا به نمایش در آمد

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: برای تحصیل رحمت الهی نیاز به برداشتن گام های اساسی است که شامل انابه و توبه به درگاه الهی و برگشت از مسیر گمراهی و رجوع به درگاه الهی و استغفار و جبران مافات است که انسان گنهکار باید آن را انجام بدهد.

به گزارش  خبرنگارخبرگزاری حوزه حجت الاسلام شاهرودی در جمع زائران  حرم بانوی کرامت با اشاره به آیه 53 سوره زمر گفت: خداوند با آن عظمت و جلالتی که دارد وقتی می خواهد گنهکاران را خطاب قرار دهد لفظ «عبادی» را به کار می برد و می فرماید ای بندگانی که به خود ظلم کردید از رحمت خداوند ناامید و مایوس نشوید و خداوند جمیع گناهان را می بخشد.
وی افزود: این آیه بر اساس روایات اهل بیت(ع)، امید بخش ترین، فراگیرترین و امیدوار کننده ترین آیه قرآن کریم است و نشان از مواج بودن دریای رحمت بی انتهای الهی است که شامل افراد گنهکار می شود.
سخنران آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ادامه خاطرنشان کرد: برای تحصیل رحمت الهی نیاز به برداشتن گام های اساسی است که شامل انابه و توبه به درگاه الهی و برگشت از مسیر گمراهی و رجوع به درگاه الهی و استغفار و جبران مافات است که انسان گنهکار باید آن را انجام بدهد.
محقق و پژوهشگر حوزه علمیه تاکید کرد: تسلیم شدن در برابر اوامر الهی نیز دومین گام بندگان گنهکار می باشد که این مساله باید به معنای واقعی کلمه صورت بگیرد و انسان تسلیم خداوند شود.
وی افزود: در حادثه کربلا، امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب عاشورایی ایشان، امثال حضرت عباس، حضرت علی‌اکبر و حضرت قاسم علیهم السلام نماد کامل تسلیم شدن در برابر اراده و اوامر الهی و امام زمان خودشان بودند و توانستند بر صراط مستقیم ثابت‌قدم بمانند و این‌گونه جاودانه در تاریخ و صفحه روزگار بدرخشند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha