دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
پژوهش ۴

حوزه/ معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار با تاکید بر اینکه پژوهش نقش ستون علوم را دارد، گفت: آموختن عمیق علوم مختلف تنها با امر پژوهش و تحقیق محقق می شود، لذا حوزه ها و مدارس علمیه باید طلاب را نسبت به مسئله پژوهش ترغیب و تشویق کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمدرضا معصوم خانی، ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار، اظهار داشت: یکی از اصل های مهم در ارتقای تحصیلی طلاب ورود به مباحث پژوهشی است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار با اشاره به اینکه مسئله پژوهش باید به صورت جدی در حوزه ها و مدارس علمیه دنبال شود، گفت: تمام علوم دینی و دیگر علوم انسانی و تجربی باید از زیرساخت های پژوهشی برخوردار باشند یعنی اینکه برای نهادینه سازی علوم مختلف باید در حوزه پژوهش ورود پیدا کنیم.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه پژوهش نقش ستون علوم را دارد، گفت: آموختن عمیق علوم مختلف تنها با امر پژوهش و تحقیق محقق می شود، لذا حوزه ها و مدارس علمیه باید طلاب را نسبت به مسئله پژوهش ترغیب و تشویق کنند.

حجت الاسلام معصوم خانی افزود: خوشبختانه در سال های اخیر در بحث پژوهش کارهای خوبی در مدارس علمیه استان کردستان صورت گرفته است، لذا امیدواریم که این روند ادامه دار باشد و بتوانیم که طلاب را به صورت تخصصی تر با موضوع پژوهش آشنا سازیم.

وی گفت: امور پژوهشی در مراکز آموزشی از تاریخچه دیرینه ای برخوردار است، ولی این موضوع برای طلاب هنوز به خوبی شناخته شده نیست، لذا باید با توجه به پتانسیل های موجود در حوزه های علمیه و نیز وجود اساتید مجرب، مسئله پژوهش را در حوزه ها و مدارس علمیه گسترش دهیم.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیجار گفت: خوشبختانه کتاب ها و اسناد مکتوب و شفاهی بسیاری برای پژوهش طلاب وجود دارد و از این حیث کمبودی احساس نمی شود و تنها کار ما باید این باشد که طلاب را به ورود به مسئله پژوهش تشویق نماییم.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه پژوهش پایه های علمی طلاب دینی را تقویت می کند، گفت: تحقیق و پژوهش بنیه علمی و بینشی طلاب و روحانیون را روشن تر از قبل می کند، لذا باید امکانات سخت افزاری و نرم افزاری را در اختیار طلاب پژوهشگر قرار دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha