دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ا

حوزه / امام‌جمعه پردیسان بابیان این‌که نماز جمعه یک غربالی است که هر هفته صورت می‌گیرد، گفت: خود این موضوع وظیفه ائمه جمعه را افزایش می‌دهد که مطالبه داشته و از آمادگی کافی برخوردار داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید صمصام الدین قوامی در گفتگو با خبرنگارخبرگزاری «حوزه» با اشاره به اهمیت نماز جمعه، اظهار داشت: با توجه به این‌که نماز جمعه در بیش از 900 شهر و مراکز استان برگزار می‌شودف می‌توان گفت یک تریبون 3 میلیونی است که در هیچ کجای دنیا نظیر ندارد.

وی با بیان این‌که نمازگزاران با قصد قربت به نماز جمعه می‌آیند، افزود: مؤمنان بااراده و انتخاب، در گرما و سرما در مصلای حضور پیدا می‌کنند که درواقع تکلیف خودشان را انجام می‌دهند هرچند که بسیاری از مردم حضور در این مراسم را برای خودشان واجب می‌دانند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قوامی تصریح کرد: وجود تریبون‌های گسترده و عظیمی مانند نماز جمعه می‌تواند یک گفتمان ملی را در کشور به راه بیندازد که در دنیا بی‌نظیر باشد.

وی ادامه داد: در هیچ جای دنیا احزاب، سازمان‌های مردم‌نهاد و یا هر تشکل دیگری نمی‌تواند به‌صورت هفتگی این جمعیت عظیم را گرد هم جمع کند، درواقع یکی از برکات نماز جمعه همین مهم است که باید آن را نادیده گرفت.

امام‌جمعه پردیسان ابراز داشت: افرادی که در نماز جمعه حضور پیدا می‌کنند عاشق رهبری و انقلاب هستند و پای ارزش‌های انقلاب و نظام ایستاده‌اند.

وی افزود: به‌عبارت ‌دیگر جمعه مخصوص انقلابیون خوبی است که حاضر هستند جهاد کنند و ارزش‌ها را زنده نگه‌دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قوامی بابیان این‌که نماز جمعه یک غربالی است که هر هفته صورت می‌گیرد، تأکید کرد: خود این موضوع وظیفه ائمه جمعه را افزایش می‌دهد که مطالبه داشته و از آمادگی کافی برخوردار داشته باشند.

وی بر ضرورت منسجم کردن شبکه امامت تأکید کرد و گفت: امام‌جمعه مرکز استان، امام‌جمعه شهر و شهرستان، امام جماعت محله، امام جماعت روستا، امام جماعت مجتمع همه و همه می‌توانند بخشی از شبکه امامت باشند که وظیفه راهنمایی و هدایت مردم را بر عهده‌دارند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha