دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان با تاکید بر این که تربیت صد طلبه با کیفیت، بهتر از این است که ۱۰۰۰ طلبه داشته باشیم، گفت: ۱۲ قرن است که حوزه ها و علمای ربانی دین مردم را نگه داشته اند، بنابراین برای آینده و تا زمان ظهور نیازمند تربیت طلابی هستیم که مردم، خدا محوری را در وجود آن ها ببینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، ظهر امروز در اجلاس مدیران و معاونان آموزشی منطقه 4 کشوری، با تقدیر از اقدام معاونت آموزشی حوزه های علمیه در برگزاری همایش به صورت منطقه ای، گفت: باید از این اقدام معاونت آموزش حوزه  و حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد تقدیر و تشکر ویژه ای داشته باشیم که در نوع خود اقدام سنجیده ای می باشد .

وی افزود: در برنامه های سابق مدیران نمی توانستند آن طور که باید مشکلات خودشان را مطرح کنند و فرصت کافی هم برای حل مشکلات و اجرایی شدن آن وجود نداشت، اما با این کار باید گفت بسیاری از مشکلات به راحتی قابل حل است.

آیت الله موسوی اصفهانی در ادامه افزود: یکی از اهداف مهم انبیا و اهل بیت و اولیای الهی توجه به مسئله خود سازی بوده و هست و لازم به یادآوری است که این مساله باید از یکی از مسائل مهم در حوزه های علمیه نیز باشد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران مدارس باید تهذیب نفس و رسیدگی به نفس را از خودشان شروع کنند بیان داشت: در هر مجموعه ای مسئول آن جا به عنوان الگو برای دیگران معرفی می شود و حوزه نیز از ماجرا مستثنا نیست.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مدیر استانی و مدیر مدرسه باید این نکته را همیشه در خاطرش داشته باشد که طلابی حاضر در مدرسه شما را به عنوان الگو انتخاب می کنند و این موضوع به مراتب کار شما را سخت تر هم می کند.

مدیر حوزه علمیه همدان، موفقیت حوزه هایی با مدیران این چنینی را بیشتر عنوان کرد و گفت: حوزه های هایی که مدیران با تقوا تر و خودساخته ای دارند افرادی در ان جا تربیت می شوند که به مراتب از تربیت شدگان حوزه های دیگر موفق تر هستند.

آیت الله موسوی اصفهانی یادآور شد: به عنوان مثال مدیر مدرسه آیت الله دامغانی شهر همدان شخصا هر روز قبل از اذان صبح به مدرسه می آید و نماز صبح را اقامه می کند و پس از آن هم هر روز ده دقیقه برای طلاب صحبت می کند، این حرکت او سبب شده که طلاب مدرسه نیز به اقامه نماز اول وقت و حتی نماز شب مقید باشند و هیچ گاه آن را ترک نکنند.

مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، اظهار کرد: این که بگوییم شما به ما نگاه نکنید و اگر ما این چنین نیستیم، اما شما این کار ها را انجام بدهید، این حرف قابل قبول نیست، چرا که چه بخواهیم و چه نخواهیم طلاب در حوزه های علمیه از من و شما درس یاد می گیرند.

وی با تاکید بر لزوم تربیت علمای دینی توسط حوزه های علمیه اظهار داشت: 12 قرن است که دین مردم را این حوزه ها و در راس آن علمای ربانی نگه داشته اند و از آنجایی که زمان ظهور نا مشخص است، بنابراین برای آینده و تا زمان ظهور نیازمند تربیت طلابی هستیم که مردم خدا محوری را در وجود آن ها ببینند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری، انتخاب مدیران مدارس را امری مهم دانست و گفت: مدیران استانی در انتخاب مدیران مدارس باید به این نکته توجه کنند که مدیر موفق خواهد بود که مسئله تهذیب نفس واقعا دغدغه اول او باشد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های حوزه های علمیه استان همدان، یادآور شد: حوزه همدان از 80 سال تاسیس شد و بنده با دعوت مرحوم آیت الله موسوی همدانی امام جمعه وقت همدان به این شهر آمدم.

آیت الله موسوی اصفهانی تصریح کرد: ابتدا در مدارس همدان تنها سطح یک تدریس می شد و فلسفه حضور بنده هم همین بود که بحمدالله امروز توانسته ایم به طور رسمی سطح چهار را در استان اجرا و تدریس کنیم.

وی خاطر نشان کرد: البته باید یاد کنیم از مرحوم آیت الله آقای آخوند همدانی که موسس این حوزه بوده اند و دیگر علمایی که در زمان طاغوت با همه سختی ها حوزه ها را به ما رسانده اند.

مدیر حوزه علمیه همدان اظهار کرد: پیشنهاد بنده به مدیران عزیز این است که طلابی که قوی تر و مستعد تر هستند را را بیشتر روی آن ها سرمایه گذاری کنند و توجه شان به سمت مسائل کیفی باشد.

وی افزود: تربیت صد طلبه با کیفیت، بهتر از این است که 1000 طلبه داشته باشیم که از نظر کیفیتی دارای جایگاه خوبی نباشند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha