دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام فولادی

حوزه/ مسئول جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور، حمایت‌های این مرکز از طلاب نخبه و استعدادهای برتر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حسین فولادی، امروز در نشست دفتر جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه با طلاب ممتاز و استعدادهای برتر خراسان شمالی، اظهار کرد: باید طلاب نخبه پس از شناسایی، تصمیم بگیرند که در چه زمینه‌هایی فعالیت پررنگ‌تر و در چه زمینه‌هایی فعالت کم‌رنگ‌تر و یا حتی فعالیت نداشته باشند و این‌چنین بر مسیر شکوفایی استعداد خود قدم بردارند و از پرداختن به مسائل و موضوعات و شرکت در دوره‌های غیر مرتبط باهدف خود پرهیز کنند تا از اتلاف زمان جلوگیری کنند.

وی با بیان این‌که پس از طی کردن مسیر شکوفایی، نخبگان به هدف خود می‌رسند، اظهار کرد: نخبگان حوزوی پس از رسیدن به هدف، به مرحله حل مسئله می‌رسند و باید بدانند که پس از پیمودن مسیر شکوفایی باید به نقش‌آفرینی در جامعه بپردازند.

حجت‌الاسلام فولادی گفت: دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه علمیه کشور در مسیر شکوفایی استعداد و رسیدن نخبگان حوزوی به هدف نهایی، در کنار استعدادهای برتر حوزوی هست و در زمینه دسترسی به اساتید و منابع برجسته علمی آن‌ها را کمک می‌کند.

وی در ادامه در خصوص خدمات رفاهی و خدماتی دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه علمیه کشور تصریح کرد: دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه علمیه کشور بر اساس امتیازات نخبگان حوزوی در سامانه پذیرش استعدادهای برتر حوزوی کشور، ماهانه مبلغی را برای استعدادهای برتر حوزوی پرداخت می‌کند.

مسئول جامعه نخبگانی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور افزود: روند امتیازدهی به‌منظور پرداخت ماهانه به طلاب نخبه بر اساس ثبت مقالات، کتاب‌ها و فعالیت‌های پژوهشی نخبگان در سامانه پذیرش استعدادها برتر حوزوی کشور است و طلاب نخبه به‌منظور بهره‌مندی از حداکثر ماهانه پرداختی خود باید تمام فعالیت‌های پژوهشی خود را در این سامانه ثبت و به‌روز کنند.

وی با اشاره به این‌که تسهیلات بیمه خدمات درمانی نیز برای نخبگان حوزوی کشور در نظر گرفته‌شده است، گفت: با بررسی کد ویژه حوزویان در مراکز درمانی، حمایت‌های ویژه‌ای برای طلاب نخبه ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام فولادی با بیان اینکه برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی یکی دیگر از خدمات رفاهی که برای استعدادهای برتر حوزوی در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: به‌زودی مرکز اقامتی اختصاصی برای نخبگان حوزوی کشور، در مشهد مقدس و در جوار آستان قدس رضوی افتتاح می‌شود.

وی در پایان برگزاری طرح دیدار و تکریم در میان جامعه نخبگان حوزوی اشاره کرد و گفت: در این طرح مسئولین دفتر حمایت از جامعه نخبگان مرکز خدمات حوزه علمیه کشور به منازل نخبگان حوزوی مراجعه می‌کنند و با پیگیری مشکلات معیشتی آن‌ها و اهدای هدیه به تکریم نخبگان می‌پردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha