شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد کاروند

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت:  یکی از مواردی که همواره مورد تاکید بوده این است که وقف های کوچک زمینه ساز ثمرات بزرگ در جامعه اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام محمد کاروند ظهر امروز در اختتامیه ششمین جشنواره سراسری "وقف چشمه همیشه جاری" که در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، اظهار داشت: برای اینکه یک واقف باشیم نیاز به تمکن مالی و ثروت فراوان نیست، بلکه هر کسی می تواند در حد توان خود یک واقف باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان ادامه داد: سیره پیامبر اکرم (ص) و یارانش به خوبی نشان می دهد که همواره بخشی از اموال خود را برای جامعه اسلامی وقف می کردند.

حجت الاسلام کاروند در ادامه سخنان خود افزود: یکی از مواردی که همواره مورد تاکید بوده این است که وقف های کوچک زمینه ساز ثمرات بزرگ در جامعه اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه برای نهادینه سازی وقف نیازمند همکاری و تعامل همه جامعه به ویژه هنرمندان هستیم، عنوان کرد: یکی از برنامه های اوقاف و امور خیریه ایجاد وقف های خانوادگی و دست جمعی می باشد یعنی کار وقف در قالب کار گروهی انجام گیرد.

حجت الاسلام کاروند اظهار داشت: وجود وقف در هر شهر و خانواده‌ای نشان از فرهنگ متعالی و متدین بودن آنها دارد و نمونه عینی این امر در  کردستان به عینه مشاهده می شود و در تمام شهرهای آن وقف‌های متفاوت از گذشته‌های دور  وجود داشته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه واقف در کنار وقف اموال خود می‌تواند مدیریت آن موقوفه را نیز برعهده بگیرد، اظهار کرد: باید اذعان داشت که مقوله وقف برای جوانان یک امر و سنت تقریبا ناآشناست، لذا برای آشناسازی این قشر با این سنت حسنه نیازمند حضور و مشارکت هنرمندان در این عرصه هستیم.

وی در ادمه گفت: هنرمندان می توانند با مراجعه به وقف‌نامه‌های موقوفات و به تصویر کشیدن آن در قالب هنر نقش بسزایی در ترویج فرهنگ وقف در جامعه داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: واقفین معمولا افرادی هستند که به خوبی مشکلات و نارسایی های جامعه را درک می کنند لذا برای رفع آن وقف می کنند.

حجت الاسلام کاروند در پایان سخنان خود اظهار داشت: ۹۰ درصد از نیات واقفان کردستان وقف مساجد و امور دینی بوده است که این امر نشان از دغدغه واقفان این خطه برای حوزه دین است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha