دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
امام جمعه همدان

نماینده ولی فقیه در استان همدان، اهل بیت(ع) را سرچمشه حیات عنوان کرد و گفت: عدم اتصال به ائمه اطهار(ع) همانند عدم دسترسی به آب است که همه چیز را خشک می کند و از بین می برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، شب گذشته در مراسم عزاداری در مسجدمهدیه همدان با بیان این که امامت بالاترین مقامی است که خداوند به انسان داده است، اظهار داشت: مفام اهل بیت(ع) مقام امامت است که بالاترین درجه رشد یک انسان می باشد.

وی افزود: عده ای ایراد می گیرند که اگر به ما هم عصمت داده می شد ما هم پیامبر می شدیم، اما باید بدانیم که خیلی از چیزها را در عالم اسرار رقم خورده است و دریافت بسیاری از عنایات از طرف خداوند نیازمند طهارت درونی انسان است.

امام جمعه همدان با تاکید بر این که خداوند نیازی به عبادت بندگان ندارد، یادآور شد: اگر کسی چیزی از خدا می خواهد باید با بعضی از موضوعات برخورد کند و آشنا شود و به قول معروف آنها را بچشد.

وی تصریح کرد: خداوند حکمت را هم به یوسف(ع) داد و هم به لقمان تا بگوید زیبایی ظاهر مهم نیست، بلکه باطن افراد است و این که راه رسیدن به موفقیت طهارت داخلی انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این که کسی که شاکر باشد کارش راه خواهد افتاد اظهار داشت: کفر دارای معانی متفاوتی است و یکی از جاهایی که قران از واژه کفر استفاده کرده است خطاب به کسانی است که شکر گذار خداوند نیستند.

امام جمعه همدان تاکید کرد: این ماه، ماه استفاده از فرصت ها است و حضور ما در این مراسم ها برای آن است که به حاجت و خواسته های خود از طریق توسل به اهل بیت(ع) برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به این که اگر چیزی از خدا می خواهید اول باید از خودتان شروع کنید ابراز داشت: خداوند انسان کافر را به چوب خشکی تعبیر کرده است که و همان طور که چوب خشک را می سوزانند انسان کافر نیز خواهند سوزاند.

وی، اهل بیت(ع) را سرچمشه حیات عنوان کرد و گفت: عدم اتصال به خداوند و ائمه اطهار(ع) همانند عدم دسترسی به آب است که همه چی را خشک می کند و از بین می برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha