شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا امجد محمودی

حوزه/ ماموستا امجد محمودی گفت: اهل سنت در حوزه تفکر و اندیشه، رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را خط قرمز خود می‌دانند و اگر کسی به ائمه اطهار(ع) کوچکترین توهینی انجام دهد او را خارج از دین می‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه خبری دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کردستان، ماموستا امجد محمودی در همایش ائمه جمعه و جماعت استان کردستان با محور « پیامبر اکرم از دیدگاه قرآن و سنت» در مریوان اظهار کرد: خداوند متعال در توصیف رسول اکرم(ص) برای اثبات رسالت پیامبر می‌فرمایند« پیامبر اسلام رحمتی بر انس و جن هستند».

وی تصریح کرد: ما قرآن را پایان‌نامه رسالت انبیای الهی می‌دانیم اگر به ابعاد شخصیتی پیامبر مکرم اسلام نگاه کنیم خود قرآن همه این ابعاد را به شیوایی هرچه تمام بیان کرده است.

مدرس حوزه و دانشگاه مریوان با بیان اینکه ابعاد شخصیت پیامبر مکرم اسلام بزرگترین تبلیغ برای دین اسلام است، عنوان کرد: ابعاد شخصیت نبی مکرم اسلام را هیچ انسانی قادر نیست که به طور کامل بیان کند و تصویر نزدیک به واقعی از شخصیت ایشان را ترسیم کند.

ماموستا محمودی خاطرنشان کرد: آنچه ما از برگزیده پروردگار عالم و سرور تمام پیامبران شناخته‌ایم سایه‌ای از وجود معنوی باطنی آن بزرگوار است ولی همین مقدار از معرفت کافی است که حرکت آنان را به سمت کمال تضمین و قله انسانیت و اوج تکامل بشری را در مقابل چشم آنان قرار دهد و آنان را به وحدت اسلامی و تجمع حول آن محور تشویق کند.

وی افزود: جامعه روحانیون به عنوان پرچم‌داران بصیرت‌افزایی جامعه باید روی ابعاد شخصیتی پیامبر و سیره و اخلاق ایشان کار و ابعاد شخصیتی آن حضرت را بیش از پیش به جامعه بشناسانیم.

مدرس حوزه و دانشگاه مریوان تصریح کرد: ماه ربیع‌الاول بهترین ظرفیت برای پرداختن هرچه بیشتر به ابعاد شخصیتی پیامبر است و بدون شک تأسی به سیره و سنت آن حضرت بر اساس آیات قرآن راهگشای مشکلات جامعه خواهد بود.

ماموستا محمودی اضافه کرد: اگر ما به سیره عملی پیامبر نگاه کنیم در تمام غزوات توهین، تخریب وجود نداشته و محور اصلی پیامبر حفظ وحدت و تکیه بر آن بوده است.

وی اظهار کرد: رسول مکرم اسلام همواره در سلام کردن پیشقدم و به نوعی با افراد برخورد می‌کرد که هر کس این تصور را داشت که کسی از او نزد پیامبر وجود ندارد.

مدرس حوزه و دانشگاه مریوان با بیان اینکه پیامبر در هیچ مجلسی جای خاصی را به خود اختصاص نمی‌داد، گفت:‌ اگر برخورد بدی با ایشان از سوی کسی صورت می‌گرفت نادیده می‌گرفتند.

ماموستا محمودی در مورد ائمه اطهار(ع) نیز عنوان کرد: در مورد جایگاه والای اهل بیت(ع) در قرآن بهترین تعاریف بیان شده است و اهل بیت(ع) مورد اجماع تمام امت مسلمانان هستند.

وی اضافه کرد: اهل سنت در حوزه تفکر و اندیشه، رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را خط قرمز خود می‌دانند و اگر کسی به ائمه اطهار(ع) کوچکترین توهینی انجام دهد او را خارج از دین می‌دانیم.

وی توجه به اصل مهم جذب مخاطب و مخاطب شناسی در خطبه‌های نماز جمعه و جماعت را مورد تاکید کرد و گفت: ائمه جمعه و جماعت نباید ایده و فکر خود را برتر از هر فکر و اندیشه‌ای بدانند.

مدرس حوزه و دانشگاه مریوان افزود: اگر در موضوع فقهی آگهی نداریم از بزرگان و علمای بزرگ‌تر پرس و جو کنیم.

ماموستا محمودی اظهار کرد: با توجه به هجمه‌های گسترده دشمنان در حوزه فرهنگی و آسیب‌هایی که جامعه را تهدید می‌کند بصیرت‌افزایی و روشنگری اولویت اصلی جامعه روحانیون به عنوان منادیان فکری جامعه باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha