جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ نشست استاندار خراسان شمالی با طلاب و حوزویان

حوزه/ استاندار خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید وضعیت معیشتی طلاب در قالب سیستم رفع شود، خطاب به طلاب و حوزویان گفت: ما در جنگ اقتصادی هستیم؛ ازاین‌رو باید به توان و توانمندی خود تکیه کنیم، حال چه اشکال دارد طلاب در قالب تعاونی، به حوزه‌های مختلف فعالیت اقتصادی ورود کرده و اشتغال داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی، امروز در نشست با طلاب و حوزویان استان، با اشاره به مشکلات مبتلابه طلاب مدارس علمیه استان، با بیان اینکه برخی از مشکلات وجود دارد که سال‌ها درگیر و دچار آن هستیم و هنوز رفع نشده‌اند، اظهار کرد: یکی از این مشکلات قدیمی که لاینحل باقی‌مانده، مشکلات معیشتی طلاب است.

وی افزود: اینکه بگوییم چون فرد طلبه شده پس باید حتماً از نظر معیشتی دوران سختی را در زندگی خود تحمل کنند درست نیست، در ثانی خانواده و فرزندان این فرد به چه دلیل باید در مضیقه و سختی باشند.

شجاعی با تأکید بر اینکه در این زمینه باید کار کشوری و ملی صورت گیرد، اضافه کرد: اما اکنون ما تلاش می‌کنیم خراسان شمالی در این زمینه الگو بوده و کار شایسته‌ای در سطح کشور انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه باید وضعیت معیشتی طلاب در قالب سیستم رفع شود، خطاب به طلاب و حوزویان گفت: ما در جنگ اقتصادی هستیم؛ ازاین‌رو باید به توان و توانمندی خود تکیه کنیم، حال چه اشکال دارد طلاب در قالب تعاونی، به حوزه‌های مختلف فعالیت اقتصادی ورود کرده و اشتغال داشته باشند.

شجاعی با بیان اینکه باید طلاب و حوزویان به‌صورت تعاونی به کارهای اقتصادی ورود کنند، افزود: استانداری خراسان شمالی ازاین‌گونه فعالیت‌ها حمایت می‌کند؛ زیرا در چنین صورتی طلاب و مدارس علمیه به درآمد پایدار رسیده و دیگری نیازی ندارند برای رفع مشکلات مالی خود از سایر نهادها استمداد کنند.

وی اظهار کرد: اکنون ۱۶ مدرسه علمیه در استان وجود دارد و طلاب می‌توانند حداقل ۱۶ تعاونی در این مدارس تشکیل داده و در کنار تحصیل و تبلیغ، به امور اقتصادی هم مشغول شوند.

شجاعی خطاب به طلاب و حوزویان، گفت: علاوه بر این در استان برخی از کارها و فعالیت‌ها را در حوزه آموزش‌وپرورش، آموزش عالی، فرهنگ و هنر و ... داریم که شما می‌توانید با سواد حوزوی خود به آن‌ها ورود کرده و از این طریق اجرای برخی از طرح‌های فرهنگی به حوزویان محول شود.

وی با تأکید بر اینکه باید در امور مختلف با جمعیت و مردم استان آمیخته شوید، تصریح کرد: می‌شود اموری که روحانیت و طلاب می‌توانند به آن‌ها ورود کرده و در آن زمینه‌ها صاحب‌نظر هستند را برای اجرا به مدارس علمیه واگذار کرد و استانداری هم از این رویه حمایت می‌کند؛ مثلاً چه اشکالی دارد برگزاری و امور اجرایی یک جشنواره فرهنگی بر عهده حوزه علمیه باشد.

استاندار خراسان شمالی با تأکید بر اینکه شما طلاب و حوزویان باید به اجرای طرح‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی و مذهبی در استان ورود کرده و متولی آن باشید، افزود: به‌عنوان‌مثال می‌توانید به اجرای طرح ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در روستاهای خراسان شمالی کمک کرده و از قِبَل این طرح ارتباط عمیق‌تری هم با مردم داشته باشید.

شجاعی با بیان اینکه باید کارهای اجرایی ماندگاری انجام دهیم تا برای طلاب درآمد پایدار ایجاد شود نه موردی، افزود: باید نگاه خود را تغییر دهیم؛ زیرا نگاه استانداری خراسان شمالی ایجاد درآمد پایدار برای حوزه علمیه است نه کمک‌های موردی...

وی خطاب به طلاب، اظهار کرد: طرح اجرایی ارائه دهید، یقین بدانید استانداری از این طرح‌ها حمایت می‌کند تا به‌عنوان طلبه و روحانی هم در مقام توصیه و تبلیغ فعالیت کرده و هم درزمینهٔ اقتصادی و تولیدی فعال باشید.

شجاعی اضافه کرد: تعاونی‌های مصرف و مسکن راه‌اندازی کرده و اداره آن را هم خود بر عهده بگیرید تا مشکلات و کاستی‌های موجود در این بخش به‌صورت ریشه‌ای مرتفع شود.

مقام ارشد دولت در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتقادات برخی از حوزویان در مورد جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی در استان، گفت: در مورد اشکالات و لکه‌هایی که در این برنامه‌ها می‌بینید و معتقدید با آموزه‌های اسلامی منافات دارد، پیشنهاد می‌شود خود این برنامه‌ها را برگزار کرده و متولی باشید تا برنامه‌های فرهنگی از این لکه‌ها پاک شوند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha