سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سفر خاخام صهیونیستی به بحرین

حوزه/ روحانیون دینی و احزاب اسلامی لبنان هر کدام با صدور بیانیه ای برگزاری همایش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در بحرین را محکوم کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، روحانیون دینی و احزاب اسلامی لبنان هر کدام با صدور بیانیه ای برگزاری همایش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در بحرین را محکوم کرده و اقدام سید علی الامین روحانی لبنان در مشارکت در این همایش را خروج از مبانی دینی و اخلاقی دانستند.

جبهه عمل اسلامی: همایش تنوع دینی در بحرین تداوم معامله قرن است

جبهه عمل اسلامی لبنان در بیانیه خود همایش موسوم به "تنوع دینی در بحرین" را محکوم و آن را همایش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دانست که با مشارکت بزرگترین خاخام یهودی برگزار شد.

این جبهه افزود: این همایش ادامه معامله قرن است که فلسطین را به فروش می رساند.

جبهه عمل اسلامی مشارکت "علی الامین" روحانی لبنانی را محکوم کرد و گفت: متأسفانه علی الامین به ابزاری در جهت خلاف منافع امت و ملت لبنان تبدیل شده و اعمال وی شایسته یک روحانی دینی نیست.

این حزب اسلامی افزود: الامین و امثال او باید به جرم تعامل با دشمن و عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل و به جرم تعرض و تحریک علیه طایفه و مذهب و دستیازی به شعائر دینی و تحقیر آن محاکمه شود.

جبهه عمل از دستگاه قضائی لبنان خواست الامین را به جرم تعامل با دشمن و خسارت به منافع ملی احضار کند.

آیت الله قبلان: برگزاری همایش عادی سازی روابط در بحرین تلاش برای زدن برچسب دوست به دشمن است

آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تمامی انواع عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی محکوم کرد و آن را به رسمیت شناختن این رژیم غاصب، مشروعیت دادن به اشغالگری و تجاوز رژیم و خیانت به تاریخ اسلام و سرزمین عربی و خون شهدا دانست.

وی برگزاری این همایش مشکوک در بحرین را تلاشی بی فایده برای زدن برچسب دوستی به دشمن و برچسب انسان درستکار به جنایتکار است.

آیت الله قبلان تصریح کرد: حمایت از وطن و دفاع از هویت، حقوق، کیان و اخلاقیات آن در اصل دین آمده است و در شریعت های آسمانی و ملی ریشه دارد و عالم دینی که با دشمن مجرمی مثل خاخام موشی بن عمار دیدار می کند، عالم دین نیست.

رئیس مجلس اعلای شیعی در ادامه بیان داشت: این خاخام صهیونیستی که به فتوا های جنایت های جنگی مشهور است در فتوای خود گفته بود:"غیر یهودیان را بکشید تا آسمان سیر شود".

وی افزود: این خاخام یهودی یکی از نفرات اصلی دعوت کننده به ویرانی لبنان و مصادره قدس و فلسطین است.

آیت الله قبلان در پایان گفت: ما به عنوان نماینده کشور دین و وطن مقاوم از این قشر انسان هایی که به کشور، ارزش ها، حقوق، ارتش، مقاومت و شهدا پشت کرده و اقدام به عادی سازی روابط و صلح با دشمن می کند، برائت می جوییم.

حزب الله همایش عادی سازی روابط با دشمن در بحرین را محکوم کرد

حزب الله لبنان طی بیانیه ای همایش عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی که با عنوان "آزادی دینی" در بحرین با حضور خاخام صهیونیستی برگزار شد را محکوم کرد و برگزاری این همایش را نادیده گرفتن جانفشانی های شهدا و مجروحان لبنانی و فلسطینی در مقابله با تجاوز ها و تهدید های دشمن دانست.

حزب الله به شدت نقش توطئه گرانه و خیانت آمیز رژیم آل خلیفه در عادی سازی روابط و استقبال از شخصیت های اسرائیلی را محکوم کرد.

این حزب افزود: رژیم آل خلیفه بد ترین انواع شکنجه را علیه ملت مظلوم بحرین مرتکب می شود و آنان را از کمترین حقوق انسانی محروم می کند و آمریکا و اسرائیل از بحرین به عنوان ایستگاهی برای نفوذ در قلب امت اسلامی و عربی استفاده می کند.

حزب الله همچنین مشارکت سید علی الامین روحانی لبنانی در این همایش را محکوم کرد و آن را خروج از مبانی دینی و اخلاقی و شریعت های آسمانی دانست و گفت: این اقدام توهین به میراث علمای دینی است که در مقاومت و مخالفت با عادی سازی روابط نقش بارزی داشته و دارند.

تجمع علمای جبل عامل: کسانی که در همایش عادی سازی روابط شرکت کردند باید مجازات شوند

تجمع علمای جبل عامل در بیانیه خود گفت: آشوبی که آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه می خواهند به پا کنند با همایش های عادی سازی روابط که در کشور های عربی و اسلامی برپا می شود، آغاز می شود و هدف اول و آخر آن تحمیل عادی سازی روابط بر ملت های عربی است.

این تجمع افزود: همایش عادی سازی روابط که با هدف تقریب میان ادیان در بحرین برگزار شد، تنها با هدف نزدیکی به پروژه صهیونیستی آمریکایی از طریق عادی سازی روابط با اسرائیل انجام گرفت.

تجمع علما، آزادگان جهان به ویژه کشور های عربی و اسلامی را به مخالفت با همایش یا میزبانی یا عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دعوت کرد.

علمای جبل عامل مشارکت علی الامین را در این همایش محکوم کرد و آن را انحراف از ارزش های دینی و انسانی و خروج از اصول حوزه علمیه دانست.

علما از حکومت لبنان خواست با تمامی کسانی که در فعالیت عادی سازی روابط مشارکت می کنند، برخورد کند؛ چرا که بی توجهی به این مسئله، توهین به شهدای ارتش، ملت و مقاومت است.

مفتی بنت جبیل: عادی سازی روابط خنجری در پهلوی انسان های شریف است

سید مهدی الامین مفتی بنت جبیل عادی سازی روابط با اسرائیل را کشنده تر از گلوله دانست و گفت: این اقدام خنجری در پهلوی انسان های شریف است.

وی به شدت همایش عادی سازی روابط با دشمن در بحرین را محکوم کرد و افزود: هر نوع سازش و همراهی با دشمنی که مرتکب ظلم، اشغالگری و تجاوز علیه امت ما به ویژه ملت فلسطین و لبنان می شود، جایز نیست.

سید الامین تجاوز ها و اشغالگری ها را جنایتی وحشیانه و لکه ننگی بر پیشانی تاریخ و بشریت دانست و گفت: هرگز جانفشانی های بزرگ شهدا و ملت خود را فراموش نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: خاندان شریف آل امین به شدت حضور سید علی الامین در این همایش را محکوم می کند و آن را بی اعتنایی به ارزش های علما، شهدا و تاریخ این خانواده جهادی و مبارز می داند.

سید امین در همین رابطه به سید محمد الامین، سید محسن الامین و تلاش های وی برای استقلال سوریه و لبنان، شهید سید عبد اللطیف الامین و علما و شهدای مجاهد این خاندان اشاره کرد.

تجمع علمای مسلمان: رژیم صهیونیستی غده سرطانی است

تجمع علمای مسلمان لبنان در بیانیه ای گفت: روند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی از طریق برخی از کشور های عربی در حال گسترش است و این کشور ها با فراموشی مسئله فلسطین برای اجرای معامله قرن آماده می شوند.

این تجمع افزود: در روز های گذشته اتفاقاتی افتاد که تلاش می کرد نشان دهد که میان اعراب و مسلمانان با صهیونیست ها فاصله ای نیست و برخی با پوشیدن لباس دین از این همایش برای بیان عدم اختلاف میان اعراب و رژیم اسرائیل سوء استفاده کردند تا راه را برای اجرای معامله قرن مهیا کنند.

علمای مسلمان تصریح کردند: امت اسلامی هرگز اجازه نخواهد داد که رژیم اسرائیل جزئی از این امت باشد و این یک غده سرطانی است که اگر ریشه کن نشود، امت را به نابودی می کشاند.

سید فضل الله: مقاومت در برابر فساد با مقاومت در برابر اشغالگری فرق ندارد

سید علی فضل الله امام جمعه بیروت طی اظهاراتی از موضع جنبش مردمی لبنان در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل قدردانی کرد و گفت: مقاومت در برابر فساد با مقاومت در برابر اشغالگری فرقی ندارد.

هیئت علمای بیروت: امت نمی تواند با این غده سرطانی زندگی کند

هیئت علمای بیروت هم طی بیانیه ای تمامی انواع عادی سازی روابط با رژیم غاصب فلسطین را محکوم کرد و ارتباط با قاتلان و غاصبان فلسطین و مقدسات را خیانت به جانفشانی ها و کوتاهی در برابر حقوق دانست و گفت: امت نمی تواند با این غده سرطانی زندگی کند.

این هیئت مشارکت سید علی الامین روحانی لبنانی در این همایش را محکوم کرد و آن را توهین به مسئله اسلامی دانست که در راه آن هزاران نفر شهید شدند.

هیئت علمای بیروت این اقدام سید الامین را مخالف با مبانی، اخلاق و قانون دانست که تمامی انواع عادی سازی روابط را ممنوع می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha