یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
خط تلفنی در ویسکانسین که به سئوالات جوانان مسلمان پاسخ می دهد

حوزه/ داوطلبان معتقدند که باید خط تلفن پاسخگویی به سئوالات  دینی جوانان مسلمان که در سال گذشته به بیش از 50 جوان کمک معنوی رسانده، به یک سیستم شبانه روزی تبدیل شود.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ژورنال مسلمان ویسکانسین، خط تلفن پاسخگویی به سئوالات دینی جوانان مسلمان که نوامبر سال گذشته توسط یک سازمان اسلامی در ایالت ویسکانسین آمریکا به بهره برداری رسید، تاکنون به سئوالات بیش از 50 جوان مسلمان درباره دین و اعتقادات اسلامی پاسخگو بوده است.

 با این حال علی رغم نامش این خط تلفن یک سرویس پاسخ دهی 24 ساعته  (شبانه روزی) نیست تا قادر باشد به  اورژانس های بهداشت روان جوانان مسلمان درجا پاسخ دهد. آیت عسکر 26 ساله یکی از هماهنگ کننده های داوطلب این خط تلفن که سعی می کند به تمامی تماس های تلفنی جوانان پاسخ دهد می گوید: من دلم می خواهد تمام وقت اینجا کار کنم اما باید به شغل خودم نیز برسم.

وی که مدیر یک شرکت خدمات خانوادگی، آژانس شخص ثالث می باشد، با همکاری امیر حمزه امام جماعت مسجد مسلمانان این مرکز را با نام «کور» راه اندازی کرده از جوانان مسلمان خواسته برایش پیام تلفنی بگذارند تا بعدا به آن ها جواب داد.

 حسین نومان امام جماعت مسجد نیز که در این طرح همکاری خود را آغاز کرده گفت: ما سعی می کنیم در عرض 72 ساعت به همه سئوالات پاسخ دهیم.

حمزه هدف این خط تلفن جوانان را در درجه اول پاسخگویی به سئوالات درباره اسلام دانسته و خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان در جوامع غربی برای پرداختن به اعمال دینی، موانعی بر سر راهشان است و ما یک بستر برای حل مشکلات و برطرف کردن نگرانی ها ایجاد می کنیم. آن ها واقعا سئوالاتی دارند و بری از آن ها نیز حتی به شک می افتند که باید برطرف شوند.

 عسکر گفت: در اینجا فرهنگ غربی و فرهنگ دینی به هم آمیخته است و تردیدهایی را در جوانان به وجود آورده است. این یک بستر رایگان و ناشناس است. آن ها لازم نیست رودر رو با امام جماعت دیدار داشته باشند یا خجالتی در کار نیست و به راحتی می توانند سئوالاتشان را بپرسند.

وی افزود: اگر بتوانیم یک خط تلفن 24 ساعته داشته و به تمامی سئوالات در جا پاسخ دهیم خیلی خوب می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha