چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
انتقام حاج قاسم

حوزه/ تنی چند از طلاب غیرایرانی با تاکید بر جایگاه بسیار مهم حاج قاسم سلیمانی در قلوب مومنان و مجاهدان جهان اسلام تصریح کردند: منتظر انتقام سخت ایران و جبهه مقاومت اسلامی از آمریکایی ها به جهت شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، شنبه شب دقایقی پس از اقامه باشکوه نماز جماعت مغرب و عشاء، اجتماع عهد و میثاق جوانان بیش از ۱۲۰ ملیت دنیا با فرمانده شهیدان جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی با عنوان همایش "شباب المقاومه" در مصلای قدس قم برگزار می‌شود.

در بخشی از پیام بسیار پرمعنای رهبر معظم انقلاب به مناسبت شهادت سردار دل ها، حاج قاسم سلیمانی آمده است: "شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند"

بی شک خطاب این فراز از پیام معظم له، فراتر از ملت شریف و قهرمان ایران همه ملت های آزادی خواه جهان به خصوص امت اسلامی حاضر در جبهه مقاومت است و از این رو در حاشیه این مراسم با تنی چند از طلاب غیرایرانی گپ و گفت کوتاهی درباره حاج قاسم و جبهه مقاومت اسلامی در منطقه و دنیا داشته ایم.

محبوب قلوب جوانان مسلمان و شیعه

احمد بوجانی، طلبه اهل کشور هند با اشاره به این که سردار سلیمانی در قلب همه جوانان و مردم کشورهای مسلمان و به خصوص شیعیان جای دارد، می گوید: من هم مثل دیگر مردم وقتی خبر شهادت ایشان در عراق را شنیدم، واقعاً شوکه و ناراحت شدم اما می دانم که برادران ما در جبهه مقاومت اسلامی، انتقام سختی از عاملان این حمله که آمریکایی ها بودند، خواهند گرفت.

ارادت بی نظیر سید مقاومت به سردار سلیمانی 

ماجده فتاح از کشور لبنان نیز با بیان این که حاج قاسم سلیمانی مرد شریف و بزرگی بود که الگوی همه سربازان و فرماندهان خط مقاومت به شمار می رفتند، ابراز داشت: سید حسن نصرالله علاقه بسیار زیادی به سردار سلیمانی داشت و این دوست داشتن سید مقاومت برای همه ما دارای پیام مهمی است و آن هم این که بدانیم پیروزی بر دشمن و محو اسرائیل نیازمند تدبیر و رشادت بزرگانی چون حاج قاسم سلیمانی است.

وی افزود: همان طور که مرحوم سید عباس موسوی، دبیر کل سابق حزب الله لبنان، شیفته و مشتاق شهادت بود و به آرزویش رسید، حاج قاسم نیز مشتاق شهادت بود و ایشان هم به آرزویش رسید اما صادقانه می گویم که شهادت سردار سلیمانی برای ما بسیار بااهمیت تر و البته سخت تر از شهادت سید عباس موسوی بود.

مجاهدت حاج قاسم فراموش ناشدنی است

فاطمه انجزا، طلبه کشور گامبیا با تاکید بر این که همه شیعیان آفریقایی، به رهبر معظم انقلاب و راهی که امام خمینی (ره) برای ما گشود، ارادت و علاقه بسیاری دارند، گفت: سردار سلیمانی نه فقط در کشور شما بلکه در بسیاری از کشورهای مسلمان و مظلوم، محبوبیت بسیاری داشت، چون او مدافع جبهه حق و مظلومان بود و برای رهایی مظلومان فلسطینی و یمنی و سوریه ای و دیگر جاها، مجاهدت می کرد و هیچ گاه دنیا، تلاش مداوم ایشان برای محو داعش را فراموش نمی کند.

ترامپ حماقت بزرگی مرتکب شد

اسماعیل عزیز، طلبه اهل کشور نیجریه با بیان این که آمریکایی ها با شهادت حاج قاسم سلیمانی، زمینه نابودی خودشان را فراهم کردند، خاطرنشان کرد: ما همچون رهبرمان شیخ زکزاکی در جهت مبارزه با ظلم و ستم و مقابله با آمریکا و اسراییل استوار ایستاده ایم و ضمن ابراز همدردی با ملت ایران در شهادت سردار سلیمانی اعلام می کنیم که همسنگر شما در مبارزه با دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) هستیم.

وی افزود: ترامپ با این اقدام خود، حماقت بزرگی کرد که باید در آینده ای نزدیک منتظر عواقب کارش باشد، چرا که ایران و جبهه مقاومت اسلامی، پاسخ سختی به او و سربازانش خواهند داد.

شیعیان الجزایر، حاج قاسم را به نام "سردار" می شناسند

اسماء مخوفی، بانوی طلبه الجزایری نیز این گونه به بیان نظر خویش پرداخت: از وقتی که خبر شهادت ایشان را شنیدم، بسیار ناراحت هستم و همین الان نیز چندان حال مساعدی برای مصاحبه ندارم اما کوتاه می گویم که در الجزایر نیز بسیاری از شیعیان ایشان را به عنوان "سردار" و قهرمان بزرگ مبارزه با داعش و وهابیت تکفیری می شناسند و برای ایشان احترام بسیار زیادی قائل هستند و همه ما از شهادت ایشان متأثر هستیم اما می دانیم که با نصرت الهی، پیروزی نهایی از آن جبهه حق خواهد بود

۳۱۳/۸

.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha