دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
 مسجدی در جمهوری چک تهدید به مرگ شد

 حوزه/ شعارنویسی تهدیدآمیز بر دیوارمسجد شهر برنو، دومین شهر پرجمعیت جمهوری چک پدیدار شدند. با این حال پلیس به این جرم به چشم یک جرم خسارت به ملک نگاه می کند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، پلیس جمهوری چک روز شنبه اعلام کرد که نمازگزاران و مسلمانان یک مسجد در شهر برنو، دومین شهر پرجمعیت این کشور با تهدید به مرگ مواجه شده و شعارنویسی های تهدیدآمیزی با اسپری رنگ سیاه بر دیوارهای این مسجد نوشته شده است.

این شعارنویسی دیواری که با اسپری رنگ بر دیوار مسجد پاشیده شده می گوید: اسلام را در جمهوری چک گسترش ندهید! در غیر این صورت ما شما را خواهیم کشت!

بوهامیل مالاسک، سخنگوی پلیس محلی به آژانس خبری فرانسه گفت:  ما از بعد از ظهر روز جمعه این پرونده را به عنوان خسارت به املاک بررسی کرده ایم.

طبق قوانین جمهوری چک، این جرم مجازات چندانی در برنداشته و در صورت محکومیت ، مرتکب تا یک سال زندان روبرو می شود.

منیب حسن الراوی ، رئیس مرکز جوامع مسلمین چک ، به  خبرنگاران گفت:  این یک تهدید جدی علیه ما محسوب می شود و فردی نبوده که فقط در فضای مجازی ما را تهدید کند. با توجه به حملاتی که علیه مساجد جهان به وقوع می پیوندد و احساسات و جو سرکوبگرانه در جمهوری چک، این مسئله را باید جدی بگیریم.

موج مهاجرانی که در سال 2015 به اوج خود رسید، در اروپا باعث ایجاد احساسات ضد مسلمانی در جمهوری چک شد، حتی با وجود اینکه بیشتر پناهندگان به کشورهای ثروتمندتری مانند آلمان یا سوئد رفتند ، تعداد کمی از آنها در جمهوری چک وارد شدند.

جمعیت مسلمانان در جمهوری چک ، عضو اتحادیه اروپا با 10.7 میلیون نفر ، در سرشماری سال 2011 به بیش از 3 هزار و 300 نفر   نفر افزایش یافته است ، اما تخمین های غیررسمی حاکی از جمعیت 10،000-20،000 مسلمان در این کشور هستند.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha