جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کاویانی

حوزه/ رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی گفت: بانوان در حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) ورود جدی دارند و جدا از وظایف مشترکی که برای مردان و زنان وجود خواهد داشت، زنان در برخی موارد دارای نقش های ویژه و کلیدی نیز هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی کاویانی در نشست زنان در حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) با الگوبرداری از حضرت زهرا(س)» که به همت انجمن مهدویت پژوهی مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، با اشاره به جایگاه بانوان در حکومت اسلامی اظهار کرد: یک تصور اشتباه وجود دارد که ما در هر موضوعی به دنبال اثبات وجود نقش زنان هستیم گویی که در اصل وجود این نقش جای شبهه وجود دارد در حالی که در حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)، هیچ اختلافی میان زنان و مردان نیست، همانگونه که در احکم الهی نیز اختلافی میان زنان و مردان وجود ندارد و معیارهای فضیلت میان هر دو یڪسان است.
وی خاطرنشان کرد: به دلایل اقتضائات جنسیتی طبیعی است که تفاوت هایی میان مرد و زن وجود داشته باشد که این تفاوت ها نیز منطبق با نظام آفرینش هستی است.
رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با نقد اندیشه انحرافی که اغلب توسط غرب برخلاف شئون مردان و زنان تبلیغ می شود، ابراز داشت: اکنون با وجود آنکه مباحث فمنیستی در جوامع لیبرالی بسیار مطرح می شود و حتی در برخی موارد، در ادبیات آنان نیز تأثیر گذاشته است، نقش زنان در این حکومت ها بسیار کمرنگ و اندک بوده، اما در مقابل، نقشی که به زنان به عنوان عناصر فاسدڪننده در این جوامع تعلق می گیرد، فوق العاده گسترده است.
وی تمام مسیرهای حکومت های غربی را منتهی به فاسد نمودن جنس زن دانست و یادآور شد: نظام لیبرالی از این مسیر به دنبال انهدام نظام خانواده و از بین بردن ارزش های جامعه هستند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کاویانی با تأکید بر نقش مکمل زن و مرد در نظام مدل اسلامی، ابراز داشت: رسیدن به کمال در نظام الهی از اهمیت بالایی برخوردار است و کمال زن و مرد با یکدیگر تکمیل می شود و برای همین در اسلام به سنت ازدواج تأکید فراوانی شده است.
وی ادامه داد: در عصر پیامبر گرامی اسلام(ص)، نقش زنان و مردان در حکومت با توجه به اقتضائات جنسیتی، نقشی برابر بوده است. برای مثال در مسئله دفاع از اسلام هیچ تفاوتی میان زنان و مردان وجود ندارد. در روایات زیادی اشاره شده است که در ابتدای قیام امام زمان(عج) که بیشتر حالت دفاعی دارد و با وجود مسائل و دشواری های ابتدایی، زنان در قیام حضرت حضور دارند.
رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با تأکید بر اینکه بانوان باید نقش مکمل خود در تمدن سازی را در ابعاد مختلف بازیابند، خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است بانوان در حڪومت جهانی حضرت مهدی(عج) ورود جدی دارند و جدا از وظایف مشترکی که برای مردان و زنان وجود خواهد داشت، زنان در برخی موارد دارای نقش های ویژه و گلیدی نیز هستند.
همچنین در پایان این جلسه، از خانواده های دو تن از شهدای مقاومت تجلیل به عمل آمد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha