سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود حسینی کاویانی

حوزه/ حضرت زهرا سلام الله علیها در لحظه ولادت خیر کثیر هستند ولی بعدها تجلیات کوثر وجودی ایشان را دیگران مشاهده می کنند در حالی که حقیقت کوثری حضرت زهرا سلام الله علیها قابل ادراک برای هیچ بشری نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود حسینی کاویانی در مراسمی که به مناسبت  ایام ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها که به همت اداره ارتباطات و بین الملل در حسینیه مجتمع امین برگزار شد، با بیان اینکه شئونات بانوان و ایفای نقش آنها در بخش های مختلف بیشتر از مردان است، اظهار کرد: این تصور وجود دارد که به شأن بانوان به خوبی پرداخته نشده است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه سلام الله علیها سیدة نساء العالمین هستند بنابراین باید شئونات مختلف حضرت را بیان کرد و به درستی در این مسیر گام برداشت.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با اشاره به نکاتی در قرآن و روایات پیرامون حضرت زهرا سلام الله علیها گفت: افراد باید بدانند شخصیت حضرت زهرا سلام الله علیها را چگونه تبیین کنند و در توصیف و بیان خود به نکات ذکر شده درباره حضرت در آیات و روایات توجه داشته باشند.

وی عنوان کرد: حضرت زهرا سلام الله علیها از شخصیت های بزرگ هستند ولی برخی اوقات ذهنیت های نادرست و ناصحیح در بیان برخی افراد درباره ایشان وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین کاویانی به تبیین قرآن از حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره کرد و افزود: در جریان مباهله از حضرت با عنوان نسائنا یاد شده، گویی تمام شخصیت زنانه را باید در وجود ایشان پیدا کرد و تمام شخصیت زنانه مکتب پیامبر صلی الله علیه و آله را ایشان دارا هستند.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با اشاره به توصیف دیگر در قرآن از حضرت گفت: در توصیفی از ایشان تعبیر کوثر شده و بر اساس آن بزرگ دانستن ما هیچ گاه مطابق بزرگی و عظمت حضرت نیست.

 

سرالله شناسی لازمه شناخت حضرت زهرا سلام الله علیها

وی عنوان کرد: با شخصیتی مانند حضرت زهرا سلام الله علیها در عالم وجود ارتباط است که توصیف خداوند از این شخصیت گیج کننده است و با توصیف معمولی قابل درک نیست زیرا ایشان منشأ خیر کثیر است.

حجت الاسلام والمسلمین کاویانی یادآور شد: حضرت زهرا سلام الله علیها در لحظه ولادت خیر کثیر هستند، ولی  بعدها تجلیات کوثر وجودی ایشان را دیگران مشاهده می کنند در حالی که حقیقت کوثری حضرت زهرا سلام الله علیها قابل ادراک برای هیچ بشری نیست.

 وی با اشاره به ارتباط لیلة القدر با وجود حضرت زهرا سلام الله علیها خاطرنشان کرد: لیلة القدر بیشترین ارتباط را با سر وجود در این عالم دارد و تمام ملائکه در این لیلة حاضر می شوند و فرود می آیند. در سخنی امام صادق علیه السلام فرمودند مادر ما لیلة القدر هستند و تمام ملائکه خاضع وجود ایشان هستند.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی یادآور شد: موجود با عظمتی به نام حضرت زهرا سلام الله علیها در نظام هستی پا به عرصه وجود گذاشتند که هر  اندازه اهل فهم سر الله باشیم، با حقیقت ایشان آشناتر می شویم. شناخت صدیقه طاهره سلام الله علیها سر الله شناسی را می طلبد ولی ما از تجلیات وجود حضرت بهره می بریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha