دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نرجس شکرزاده

پژوهشگر حوزه علمیه خواهران گفت: از جمله الزامات کلیدی موفقیت در کار فرهنگی و تأثیرگذاری مناسب در این حیطه، نیازسنجی و مخاطب شناسی است.

نرجس شکرزاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: برای تاثیر گذاری در فعالیت های فرهنگی، نخست باید نیازسنجی دقیقی صورت گیرد و در این راستا باید بیش از هر چیز به اصل مخاطب شناسی عنایت داشت.

وی افزود: در واقع پیش از هر چیز لازم است که آسیب شناسی صورت گرفته و نیازهای جامعه در این زمینه شناخته شود تا فعالیتی که می خواهیم انجام دهیم به معنای واقعی کلمه، مفید و مؤثر باشد.

این فعال فرهنگی همچنین گفت: گاهی اوقات می بینیم برخی افراد به ظاهر فعالیت فرهنگی دارند اما در حقیقت توهم این کار را دارند، به این خاطر که متاسفانه هیچ خروجی  از آن فعالیت در سطح جامعه دیده نمی شود، از این رو باید بر اساس نیازسنجی و دغدغه مندی عمل کرد و این که پس از شناخت آسیب به دنبال راهکار برای رفع آن باشیم، نه این که به صرف انجام یک فعالیتی، خود را دلخوش به آن کنیم.

وی در ادامه سخنان خود بر لزوم توجه به مقوله هنر و رسانه برای تأثیرگذاری در فعالیت های فرهنگی تأکید کرد و بیان داشت: امور رسانه ای از آن جا که خودش از جنس فعالیت های فرهنگی است، به شکل کاملاً زیرپوستی و آهسته تاثیر خود را بر باورها، فرهنگ، آداب و رسوم یک ملت بر جای می گذارد، از این رو به هیچ وجه نباید از اهمیت آن غافل شد.

وی اضافه کرد: از سویی با توجه به حجم گسترده تبلیغات ضد دینی و ضد بشری و همچنین ضد ایرانی از سوی رسانه های غربی و بنگاه های خبر پراکنی استکباری، ما باید از چنان رسانه قوی برخوردار باشیم تا بتوانیم ثمرات و دستاوردهای بیش از چهل سال انقلاب اسلامی را به جهان نشان دهیم.

شکرزاده همچنین گفت: در واقع ما باید همه تلاش خود را در جهت معرفی دین، فرهنگ و ارزش های کشورمان بر اساس سیاست های مدنظر مقام معظم رهبری در سطح جهانی انعکاس دهیم و طبعاً در این راستا باید از ظرفیتهای رسانه و هنر و نیز فضای مجازی به درستی استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: نکته حائز اهمیت دیگر، لزوم امید دادن به مردم و نسل جوان در عین پرداختن به مشکلات و نقطه ضعف های موجود در کشور است که در این خصوص نیز شناخت درست قابلیت های هنر و رسانه به ما کمک شایان توجهی می کند و این که پیش از هر چیز باور به اعتقادات دینی و انقلابی خود داشته باشیم و در برابر سختی ها و مشکلات، مأیوس و ناامید نشویم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha