دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کتاب سنگر حسینی در کارزار اقتصادی

حوزه/ «سنگر حسینی در کارزار اقتصادی» کتابی است که در موضوعی بدیع و نو به اهتمام دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر و با تلاش حجت الاسلام موسی خواجوی و حجت الاسلام حمزه معلی در ۱۶۰ صفحه تهیه و تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، «سنگر حسینی در کارزار اقتصادی» کتابی است که در موضوعی بدیع و نو به اهتمام دفتر اقتصاد جامعه ایمانی مشعر و با تلاش حجت الاسلام موسی خواجوی و حجت الاسلام حمزه معلی در ۱۶۰ صفحه تهیه و تدوین شده است.

بر اساس این گزارش، شعاع وجودی نهضت خونین امام حسین علیه السلام، از سال ۶۱ هجری، عالم را درنوردید و تمام شئون زندگی بشریت را تحت تأثیر خود قرار داد. راز این حقیقت شگفت را باید در ماهیت این نهضت جستجو کرد و آن چیزی جز احیای معروف، اصلاح امور و دعوت به زیستن به سبک امام حسین علیه السلام نبود.

یکی از مهمترین عرصه‌های زندگی بشر، عرصه اقتصادی است که قیام عاشورا نیز حاوی نکات بی‌بدیل و راه‌گشایی در این عرصه است. هیأت‌های مذهبی به عنوان نهادی دینی و مردمی که وظیفۀ معرفت‌افزایی و شورآفرینی در جامعه را بر عهده دارند، مهمترین بستر انتقال و انتشار این مفاهیم و سبک زندگی اقتصادی حسینی هستند. بنابراین هیأت صرفاً محلی برای برپایی مجلس روضه نخواهد بود؛ بلکه مدرسه‌ای برای پرورش انسان‌ها و گسترش سبک زندگی متناسب با اهداف قیام امام حسین علیه السلام است.

رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان نظام، صراحتا مطالبه جدید خود را اعلام فرمود: «دشمن ما اتاق جنگ را برده است در وزارت خزانه‌داری؛ [اتاق] جنگ علیه ما به جای وزارت دفاع، وزارت خزانه‌داری آنها است، به شکل فعّال هم مشغولند... من عرض می‌کنم اینجا هم بایست ستاد مقابله با شرارتِ این دشمن در مجموعه اقتصادی تشکیل بشود».

هیأت‌ها به عنوان یک نهاد فرهنگ‌ساز، باید از لحاظ تئوری آماده و مسلح به ابزار و اسباب این جنگ شود. این کتاب در پی همین مهم است که با بهره‌گیری از قیام عاشورا به عنوان حرکت‌آفرین‌ترین انگیزه شیعیان در مقابله با تهدیدات دشمن، آنان را مجهز به این مقابله تاریخی که اکنون در قالب اقتصادی ظاهر شده است بفرستد.

سرفصل‌های ده‌گانه‌ی کتاب «سنگر حسینی در کارزار اقتصادی» گویای محتوای آن خواهد بود: تحریم‌ها در کربلا، جلوگیری از نفوذ و تسلط بیگانگان، هدف قیام حسینی حفظ عزت اسلامی بود، ضرورت استقلال و اقتدار اقتصادی، صبر بر فشارها و پشتیبانی از ولی، وجوب حفظ نظام و جایگاه و نقش مردم، کار جهادی و تولیدگرایی، دنیاگرایی، اشرافی‌گری، امید به خدا در تمام مشکلات.

این کتاب برگرفته از اهداف و آموزه‌های قیام عاشورا به تبیین وظیفه عموم جامعه در شرایط کنونی اقتصادی با محوریت حمایت از کالای ایرانی می‌پردازد.

کتاب حاضر با استفاده از اساتید دانشگاه و روحانیان تحصیلکرده در رشته اقتصاد، برای ده شب منبر محرم تهیه شده است.

برای تهیه کتاب، اینجا را کلیک نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha