سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
آیت الله ملک حسینی

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سلسله عزت از خداوند آغاز و به مومنان ختم می شود، بسیاری از ما خیال می کنیم با دروغ به پست و مقام می رسیم و مجددا احساس می کنیم که دارای عزت نیز هستیم، در حالی که این ذلت است، عزت در حق و ذلت در باطل است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید شرف الدین ملک حسینی، شامگاه سه شنبه در آیین سوگواری خودرویی در دهه دوم محرم که به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در بوستان کوهستانی دراک برگزار شد، با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام(ص) اظهار داشت: پیامبر(ص)  فرمود سوگند به آن که مرا به حق پیامبری برانگیخته، به راستی که حسین بن علی، در آسمان بزرگ‏تر از آن است که در زمین شناخته می‌‏شود.

وی در ادامه بیان حدیث افزود: امام جواد(ع) از پدرش امام حسین(ع) نقل می‌‏کند که آن حضرت  فرمود اُبی بن کعب پیش پیامبر خدا(ص) بود که من وارد شدم، رسول خدا(ص) به من گفت آفرین بر تو یا ابا عبدالله ای زینت آسمان ها و زمین، ابی بن کعب به او گفت، یا رسول الله(ص) چگونه جز تو، زینت آسمان ها و زمین توانا بود؟ پیامبر گفت، ای اُبی سوگند به آن که مرا به حق پیامبری بر انگیخته به راستی که حسین بن علی در آسمان بزرگ تر از آن است که در زمین شناخته می شود، هر آینه به سمت راست عرش خدای عزوجل نوشته شده است، حسین، چراغ خدایت و کشتی نجات، پیشوای نیکی و برکت و عزت و افتخار است و دریای دانش و گنجی است که برای آینده اندوخته شده است.

مسئول مدرسه علمیه خان شیراز، سید الشهدا(ع) را امام خیر و برکت دانست و تصریح کرد: حسین بن علی(ع) جلوه همه خوبی ها و رمز همه برکات است،  امام عزت و علم است.

 وی با عنوان اینکه حسین(ع) مصباح هدایت و سفینه نجات است، مطرح کرد: واقعه عاشورا تقابل رذیلت ها و فضیلت های دو دسته از انسان ها بود، گویا تمام رذیلت های تاریخی و فضیلت ها که شکل گرفته بود در کربلا متجلی شد که خلاصه فضیلت ها حسین(ع) و خلاصه رذیلت ها اصحاب یزید بودند.

حجت الاسلام والمسلمین ملک حسینی در خصوص عزت انسانی نیز بیان داشت: عزت چیزی است که انسان با او احساس توانایی و توانمندی می کند، اما این عزت گاهی حقیقی و گاهی خیالی است.

وی افزود: در طول تاریخ گاهی برخی افراد احساس می کردند که کاخ های آنچنانی برای آنان عزت می شود مانند امروز که برخی کشور ها احساس می کنند دارای قدرت هستند، در صورتی که اینگونه خیال می کنند اما واقعیت این است که قدرتی پوشالی دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سلسله عزت از خداوند آغاز و به مومنان ختم می شود، بسیاری از ما خیال می کنیم با دروغ به پست و مقام می رسیم و مجددا احساس می کنیم که دارای عزت نیز هستیم، در حالی که این ذلت است، عزت در حق و ذلت در باطل است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha