سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
مدیر مدرسه علمیه غدیریه شیراز

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز، "تحول آفرینی مثبت" را شعار سال این مدرسه اعلام کرد و گفت: کسی که می خواهد برای تحول آفرینی قدم بردارد راه سختی در پیش دارد که باید پایش نلرزد و از خیلی چیز ها بگذرد تا بتواند حماسه ای بزرگ خلق کند.

زهرا نعمتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، با اشاره به افتتاح سال تحصیلی جدید، با بیان اینکه سال تحصیلی جدید به دلیل شیوع بیماری کرونا متفاوت نسبت به سال های گذشته است، اظهار داشت: کرونا مشکلاتی را برای ما به وجود آورد، اما درس بزرگی را هم به بشریت داد که با وجود دارا بودن علم و فناوری پیشرفته قدرت برتر خداوند این عالم را اداره می کند.

وی در ادامه با تصریح اینکه حوزه های علمیه پرچمدار ترویج علم و دانشی هستند که متصل به منبع لایزال الهی است، اضافه کرد: این بار مسئولیت ما را بیش از پیش نمایان می کند، حوزه علمیه میراث گران بهای پیشینیان و سند افتخار شیعه است و طلاب نیز باید در حفظ و حراست آن کوشا باشند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران غدیریه شیراز در خصوص شعار سال مدرسه، خاطرنشان کرد: طلاب باید همان طور که اهتمام جدی به یادگیری مسائل علمی و عقیدتی دارند در اخلاق و تقوا نیز مانند همیشه سر آمد و الگو باشند در همین راستا شعار امسال مدرسه غدیریه «تحول آفرینی مثبت» اعلام شده است.

وی  ادامه داد: کسی که برای تحول آفرینی می خواهد قدم بردارد راه سختی را در پیش دارد که باید پایش نلرزد و در راه تحول آفرینی مثبت از خیلی چیزها بگذرد تا بتواند حماسه ای بزرگ خلق کند، شهدا و امام شهدا در این راه به امام حسین(ع) اقتدا کردند و منشأ تحول‌آفرینی و انقلاب اسلامی شدند.

نعمتی به تشریح فعالیت های تابستانه مدرسه علمیه غدیریه شیراز پرداخت و افزود: امسال به یاری خداوند تابستان پرباری را در فضای مجازی از جمله برگزاری مسابقه در جهت آشنایی بیشتر طلاب با کتاب نهج البلاغه داشتیم.

وی عنوان کرد: به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و افزایش روحیه معنوی طلاب، روزانه روایت یا سفارش یا قسمتی از وصیت نامه شهدا در گروه مجازی طلاب قرار داده می شد، همچنین جهت پر کردن اوقات فراغت طلاب به وسیله برنامه مثبت و مفید کلاس های آموزشی از قبیل شیرینی پزی، آشپزی برای طلاب به صورت مجازی برگزار می شد و جهت فاصله نگرفتن طلاب از مطالعه آزاد و بهره وری از وقت کتاب های صوتی در گروه طلاب بارگذاری صورت می گرفت.

مدیر مدرسه علمیه غدیریه شیراز از افزایش پذیرش در سال جدید خبر داد و گفت: در سال جدید مدرسه علمیه غدیریه خواهران بحمدالله ۶۰ داوطلب را پذیرش کرده است، که از این تعداد ۱۰ نفر خوابگاهی، ۲۵ نفر بانوان بین ۱۸ تا ۲۵ سال، ۱۵ نفر بین ۲۵ تا ۴۰ سال و ۱۰ نفر لیسانس و فوق لیسانس هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha