یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جشنواره فیلم مسلمان «تماشا در خودرو» در تورنتو برگزار می‌شود

حوزه/ نخستین جشنواره بین المللی فیلم مسلمان تورنتو در ۳۰ اکتبر در انتاریوی کانادا برگزار می شود که فیلم‌هایی از کشورهای کانادا، پاکستان، ترکیه و آمریکا و طیف گسترده ای از ژانرهای مختلف در آن به نمایش در می‌آید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، اولین جشنواره بین المللی فیلم مسلمان تورنتو (آم‌آی‌اف‌اف) در تاریخ ۳۰ اکتبر در سالن تئاتر انتاریو پالاس در کانادا برگزار می شود.

در این جشنواره برای اولین بار فیلم‌هایی از کانادا، پاکستان، ترکیه و آمریکا و طیف گسترده ای از ژانرهای مختلف به نمایش در می آید.

این رویداد شامل نمایش فیلم «من روهینگیا هستم: یک نسل کشی در چهار مرحله» است که در آن تجربیات ۱۴ پناهجوی جوانی که از نسل کشی کنونی مسلمانان روهینگیا گفته می‌شود که از برمه گریخته اند و چگونگی سازگاری پناهندگان با زندگی جدیدشان در کانادا را به تصویر درمی‌آورد.  

فیلم‌های دیگر شامل هیجان‌های روانشناختی، مستندی در مورد تجربه پناهندگان سوری در کانادا ، فیلمی در مورد چگونگی شروع یک حرکت مقاومت توسط یک زن افغان و یک فیلم در مورد استعمار امپراتوری انگلیس در آسیای جنوبی است.

هیرا فاروقی، یکی از بنیانگذاران این جشنواره در این باره به خبرنگاران گفت: این اولین جشنواره بین المللی فیلم مسلمانان تورنتو  است و همچنین قرار است به صورت «تماشا در خودرو» برگزار گردد.

وی افزود: با توجه به شرایطی که در حال حاضر جهان ما در آن قرار دارد ، بسیاری از جشنواره های موجود فیلم باید در این سال از بین بروند. با این حال ، این واقعیت که ما به اندازه کافی نعمت یافته‌ایم که می توانیم نه تنها برای خودمان بلکه برای مخاطبان شگفت انگیز خود نیز میزبان این رویداد باشیم ، خود یک نکته برجسته است.  

هیرا فاروقی خاطرنشان کرد: مجموعه فیلم‌های منتخب به ما نشان می‌دهد که استعداد در جامعه مسلمانان تا چه اندازه متنوع است و نقش‌هایی که ما مسلمانان می‌خواهیم در رسانه‌ها داشته باشیم همین جا و در مقابل چشم ما و در جامعه خودمان است.

وی افزود: ما به این فکر کردیم که برگزاری جشنواره هایی از این قبیل که بزرگداشتی برای اقلیت‌ها محسوب می‌شوند تا چه اندازه مهم است، اما چطور تاکنون چنین جشنواره‌ای نداشته‌ایم که تعالی مسلمانان را نشان دهد و به همین سبب بود که ایده برپایی این رویداد به ذهن‌مان خطور کرد.

با این حال ، وقتی اوایل سال جاری بیماری بیماری کرونا شیوع پیدا کرد برگزارکنندگان مجبور شدند جشنواره  را به صورت یک رویداد «تماشا از داخل خودرو» تبدیل کنند.  

فاروقی افزود: بدیهی است که ما می خواستیم این رویداد را به عنوان یک جشنواره فیلم سنتی برگزار کنیم ، اما به دلیل محدودیت های کرونا ما قادر به انجام این کار نبودیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha