چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024

حوزه/ نشست اخلاقی با سخنرانی خانم عصمت کندری استاد و مبلغ حوزه در مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اندان خمینی شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، عصمت کندری، استاد حوزه در جمع کارکنان مدرسه علمیه فاطمیه اندان خمینی شهر با اشاره به آخرین خطبه  پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، گفت: پیامبر(ص) زنانی که با همسران خود سازگاری نکنند و با مسائل و مشکلات ایشان کنار نمی‌آیند را مغضوب علیهم دانست که علامه طباطبایی(ره) در تفسیر مغضوب علیهم چنین می نویسد هیچ حسنه ای از آنها قبول نمی شود.

کندری ادامه داد: خانمی که با شرایط بد اقتصادی و مشکلات خانواده با همسر خود ناسازگاری نماید هیچ حسنه ای از ایشان قبول نمی شود، به طور مثال اگر آن خانم در زندگی به مشکل یا مانعی برخورد کند؛ ختم و اذکار مختلف و توسلات گوناگون انجام می‌دهد، مشکلش حل نمی گردد و این همان قبول نشدن حسنه است.

وی گفت: شرایط زندگی امروزه هم به لحاظ مسائل اقتصادی و هم سلامت جسمانی و مسائل روحی سخت شده است و خانم ها باید با این شرایط کنار بیایند و همسران خود را حمایت نمایند نه اینکه به ایشان سخت‌گیری نمایند و توقعات اقتصادی بالایی داشته باشند.

کندری توصیه کرد: در حال حاضر باید با توجه به شرایط ویژه کرونا از لحاظ بهداشت و سلامت رعایت بیشتری نمایند اما به حد وسواس نرسد به طور عاقلانه پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند و از اسراف دوری کرد، به گونه‌ای که خود را از بیماری حفظ نمایند اما در حدی نباشد که تمام امور زندگی خود را مختل کنند و از لحاظ روحی و روانی دچار بیماری شود.

وی تصریح کرد: اگر در اطراف شما و نزدیکان شما کسی مبتلا به بیماری شد بدون هیچ گونه ترس و وحشت به ایشان کمک و دلجویی کنید و با رعایت بهداشت و فاصله اجتماعی او را حمایت نمایید. نه وحشت نموده و نه باعث وحشت دیگران شویم در تمام امور عاقلانه عمل کنیم و از افراط یا تفریط بیجا و دامن زدن به شایعات و نگرانی ها بپرهیزیم چرا که نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه مشکلات بیشتری را نیز اضافه می نماید .

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha