دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تصاویر / مراسم کلنگ زنی احداث ساختمان ( موزه دین و دنیا )

حوزه/ مدیر مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی گفت: موزه دین و دنیا هرچند در آینده گسترش بسیار زیادی خواهد داشت اما الآن در حدود ۳۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و بیش از چند میلیارد تومان اجناس مختلف را که عمدتاً اهدایی مردم هستند در خود جای داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح زاده ظهر امروز در حاشیه مراسم کلنگ زنی موزه «دین و دنیا» در شهر قم ضمن تبریک سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیها به این شهر گفت: موزه دین و دنیا چند سالی است با هدف نشر معارف دینی و احکام فقهی تأسیس شده است؛ این موزه اولین موزه مفهومی معارف دینی می باشد و امیدواریم با گسترشی که پیدا خواهد کرد بتواند بازدیدکنندگان را بیش از گذشته با اینگونه مسائل آشنا کند.

وی افزود: این موزه هر چند در آینده گسترش بسیار زیادی خواهد داشت اما الآن در حدود ۳۰۰۰ متر مساحت دارد و بیش از چند میلیارد تومان اجناس مختلف را که عمدتاً اهدایی مردم هستند در خود جای داده است.

مدیر مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی اظهار داشت: هر چیزی که در موزه دین و دنیا به عنوان اشیاء موزه نگه داشته می شود یا درکنارش یک آیه، یا حدیث مربوط به آن و یک حکم فقهی مرتبط قرار داده می شود تا افراد بازدیدکننده ضمن حظّ بصری که از دیدن این اشیاء می برند با یک مسئله فقهی هم آشنا شوند.

وی گفت: این موزه شامل ده گنجینه است؛ گنجینه مقدسات، عبادات، محیط زیست، کار و زندگی، خانه و خانه داری، دفاع فرهنگی، دفاع نظامی و چند گنجینه دیگر نیز در این موزه قرار دارند که امیدواریم با کمک خیرین و همت مسئولین و عنایت حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف گسترش پیدا کرده و در آینده موزه آبرومندی برای جهان اسلام باشد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح زاده بیان داشت: این موزه باتوجه به اینکه جزئی از طرح جامعی بوده که خدمت مقام معظم رهبری ارائه شد و ایشان عنایت فرمودند و دستورات لازم برای اجرایی شدن آن را صادر نمودند درابتدا در مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی در اتاق سه در چهاری تأسیس شد و سپس در یک خانه دوطبقه و بعد از آن با عنایت تولیت محترم مسجد مقدس جمکران در یکی از سالن هایی که هنوز صیغه مسجد بودن آن خوانده نشده است، برقرار شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه موزه باید از جهت ساختمانی شرایط خودش را داشته باشد، لذا امیدواریم در همین نقطه از شهر قم بتوانیم ساختمانی در چند طبقه برای همین گنجینه هایی که اشاره شد با مشارکت مسئولین استان، شهرداری قم و همچنین کمک خیرین و با طرحی که در نظر گرفته شده است ان شاءالله موزه آبرومندی احداث شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha