چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
فريدن

حوزه/ نشست علمی پژوهشی با موضوع «ارزشمندی علم مفید و حقوق آن بر انسان» در مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، خانم منیژه باباجانی، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن در نشست علمی پژوهشی با موضوع «ارزشمندی علم مفید و حقوق آن بر انسان» با اشاره به حقوقی که بر عهده انسان‌هاست، گفت: حق الناس، حق الله و حق النفس از جمله حقوقی است که رعایت آن بر همه انسانها واجب است و بی اعتنایی به هر یک از آنها تبعات دنیوی و اخروی به دنبال دارد. خداوند در قیامت هنگام محاسبه اعمال انسان بنا به پرونده اعمال هر انسانی شاید از حقوق خود بگذرد اما از حق الناس نخواهد گذشت و تا زمانی که فرد صاحب حق راضی نشود بخشیده نخواهد شد.

وی ادامه داد: "ردّ مظالم" پرونده اعمال انسان را در مورد ظلم های ناخواسته سبک تر خواهد کرد، اما حقوق صاحبان حق بایستی ادا شود، حضور در حوزه، استفاده از امکانات آن، استفاده از اموال بیت‌المال حقوقی را برای انسان ایجاد می کند و باید دیونی که برای او ایجاد می شود ادا شود.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) فریدن گفت: تحصیل علوم، حقوقی را به گردن انسان می آورد، به دست آوردن علوم مفید ثمرات فراوان برای فرد دارد به قدری ارزش دارد که پیامبر اولوالعزم مانند حضرت موسی(ع) را در بیابان ها به دنبال استادی همچون حضرت خضر(ع) راهی می کند تا آنچه برای رشد و کمال لازم دارد را بیاموزد.

وی اظهار کرد: برخی  از موارد علوم افراد علوم نافع نیست و نه تنها سود ندارد بلکه موجبات عذاب خداوند را مهیا می کند، مثلا تجسس کردن در امور شخصی دیگران و به دست آوردن اطلاعات و مسائل شخصی افراد علم مفید نیست و آسیب های روحی و اخروی را برای انسان دارد و گاها باعث مشکلات در زندگی افراد شده و حق الناس به همراه دارد و برخی علوم نه مفید هستند نه مضر ولی اتلاف وقت است، آمار و ارقام سن و تعداد افراد خانواده و... که سودی برای شخص ندارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha