دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
۴۰ هزار دلار برای بازسازی مسجد سوخته شده در میزوری

حوزه/ مسلمانان شهر جاپلین، با همکاری انجمن اسلامی نوئل و مرکز اسلامی بنتونویل آرکانزاس، کمپین جمع آوری کمک‌های مالی برای بازسازی مسجدی که اخیرا در ایالت میزوری به صورت مرموزی به آتش کشیده شده، تشکیل دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nydailynews، در تلاش برای بازسازی مسجدی که به تازگی در ایالت میزوری در شعله‌های آتش سوخت، کمک‌های مالی از سوی مسلمانان سرازیر شد و در کمترین زمان ممکن، ۴۰ هزار دلار برای بازسازی این مسجد سرازیر شده است.

مسلمانان شهر جاپلین، شهر مجاور محل مسجد در شهر نوئل، در ایالت میزروی کمپینی را برای جمع آوری کمک‌های مالی به منظور ساخت مسجد راه اندازی کرده بودند که اخیرا در یک حادثه مرموز به آتش کشیده شد. آتش سوزی ویرانگر در شهرک ۱۸۰۰ نفری جنوب غربی میسوری، همچنین یک فروشگاه مواد غذایی که محصولات آفریقایی و خاورمیانه می‌فروخت را  نیز ویران کرد. بر اساس گزارش ها ، هر دو مکان به عنوان مکان ملاقات پناهندگان ایفای نقش می‌کردند.

کمپینی به منظور جمع آوری ۱۰۰ هزار دلار کمک مالی توسط انجمن‌های اسلامی جاپلین، نوئل، و مرکز اسلامی بنتونویل آرکانزاس تشکیل گردید.

دکتر نوید زیدی ، عضو هیئت مدیره انجمن اسلامی جاپلین، توضیح داد: ما می‌خواهیم آن‌ها را به جای خود برگردانیم و مسجد را هر چه زودتر راه بیندازیم. ما در این زمان دشوار در کنار هم خواهیم ایستاد.

گفتنی است علت آتش سوزی همچنان در دست بررسی است. به گزارش آسوشیتدپرس ، نوئل دارای جمعیت مهاجرتی زیادی است.  سوختن مسجد یک یادآوری هولناک برای اعضای جامعه اسلامی جاپلین است ، که ساختمان خود آن‌ها نیز  در آتش سوزی مهیب سال ۲۰۱۲ ویران شد.

وزارت دادگستری در آن زمان، جبدیا استوت، یک ساکن شهر جاپلین، را به جرم آتش سوزی مقصر شناخته و وی در سال ۲۰۱۶ به ۶۳ ماه زندان محکوم شد.

زیدی توضیح داد: ما در سال ۲۰۱۲ مسجد خود را در آتش‌سوزی از دست دادیم و این یک شوک بزرگ بود. ما مجبور شدیم سرمایه جمع کنیم و در نهایت یک مسجد جدید بسازیم، و امیدواریم که بتوانیم همین کار را برای مسلمانان شهر نوئل نیز انجام دهیم. وقتی مسجد جاپلین تخریب شد ، کل شهر برای کمک به ما جمع شدند و یک تلاش بین المللی بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha