سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام عرفانی قزوین

 دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: شاید برخی در دنیای امروز فکر می کنند که دیگر فرصت صله رحم را ندارند و یا به خاطر مسائل اقتصادی این موضوع را کمرنگ کنند، این رفتار کاملا اشتباه است.

حجت الاسلام علی اصغر عرفانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه بر بهره گیری بیشتر از ماه مبارک شعبان به ویژه ولادت حضرت مهدی (عج) و ورود به ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

 دبیر شورای حوزه علمیه قزوین در ادامه به اهمیت صله ارحام اشاره و بیان کرد: شاید برخی در دنیای امروز فکر می کنند که دیگر فرصت صله رحم را ندارند و یا به خاطر مسائل اقتصادی این موضوع را کمرنگ کنند، این رفتار کاملا اشتباه است.

استاد حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: صله رحمی که مورد تاکید اسلام است یک صله رحم ساده بوده و نباید به دنبال چشم هم چشمی باشیم و مسائل اقتصادی به قدری بزرگ شود که این ارتباط قطع گردد.

وی ادامه داد: ما باید با فراگیری تعالیم اسلامی، سبک زندگی ایرانی اسلامی را مبنای زندگی قرار بدهیم، چرا که عوامل و توصیه های الهی برای سعادت بشر در عرصه های مختلف فردی و اجتماعی است.

حجت الاسلام عرفانی تصریح کرد: آیات و روایات متعددی درباره صله رحم داریم و با نگاه ویژه متوجه می شویم که دلیل تاکید اسلام بر این موضوع این است که هم جنبه فردی داشته و هم جنبه اجتماعی.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین همچنین به شیوع ویروس کرونا در کشور و طلب مغفرت برای همه درگذشتگان به ویژه شهدای سلامت، بیان کرد: شیوع کرونا باعث شد که دید و بازدیدها به نوعی تحت تاثیر این مسئله قرار گیرد. هموطنان در این شرایط حساس از هرگونه مسافرت و دید و بازدید خودداری کنند و از طریق فضای مجازی از حال یکدیگر با خبر شوند.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha