دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تردد مردم

حوزه/ معاون کل وزارت بهداشت گفت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تهران به زیر ۵۰ درصد رسیده است و به زودی وضعیت تهران قرمز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، دکتر ایرج حریرچی در یکی از برنامه  های شبکه سه سیما، گفت: وضعیت تهران در حال حاضر نارنجی است، اما با توجه به رشد مراجعات سرپایی، در روزهای آینده قرمز می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: ما دو روز است که شاهد مرگ‌های سه رقمی روزانه در کشور هستیم و از لحاظ موارد روزانه ابتلای مثبت شاهد موارد بیش از ۱۱ هزار نفر در روز هستیم.

دکتر حریرچی افزود: موارد بستری ما نسبت به سه هفته گذشته بیش از ۲ برابر شده و تمام شاخص‌های بستری، سرپایی و مرگ در تهران نسبت به هفته‌های گذشته ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: علت بروز وضعیت کنونی سقوط رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است که در هفته‌های اخیر از ۸۳ درصد به زیر ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

اعمال محدودیت های کرونایی در شهرستان های قرمز و نارنجی استان تهران

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران هم در جلسه ستاد استانی کرونا گفته با توجه به گزارش معاونت های بهداشت و درمان از ابتدای سال تا پایان دیروز میزان مراجعین سرپایی ۶۶.۶ درصد، مراجعین بستری ها ۷۵.۵ درصد و میزان فوتی ها ۵۲ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: هفت شهرستان استان در وضعیت نارنجی و سه شهرستان در وضعیت قرمز و ۶ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند که در همین خصوص جلسه فوق‌العاده برگزار شد، میزان ابتلاء و سرعت چرخش ویروس جهش یافته زیاد است و باید تدابیر لازم اتخاذ شود تا نسبت به کنترل بیماری اقدامات همه جانبه انجام شود.

استاندار تهران عنوان کرد: براساس مصوبات ستاد ملی کرونا محدودیت هایی در شهرهای قرمز و نارنجی اعمال می‌شود که فرمانداران مکلف شدند، نسبت به نظارت و اجرای این محدودیت‌ها اقدام کنند.

محسنی بندپی گفت: تشدید نظارت، رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی مورد تاکید است تا نسبت به کنترل بیماری اقدام شود همچنین طرح محله محوری شهید ‌سلیمانی نیز اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: کسانی که سفر بودند، داوطلب شوند تا نسبت به تست غربالگری کرونا از آنها اقدام شود، چرا که سفرها در انتقال چرخه ویروس کرونا نقش داشته اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha