دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
هرمزگان

حوزه/ بهنام کهوری تصریح کرد: راه اندازی دفتر خبرگزاری حوزه در استان هرمزگان، می‌تواند بسیاری از هجمه ها و اخبار نادرستی که از علیه حوزه و روحانیت منتشر می شود را خنثی و چشم اندازی دقیقی از نهادهای حوزوی و خدمات آنان را برای جامعه ترسیم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، صبح امروز بهنام کهوری با حضور در دفتر نمایندگی خبرگزاری حوزه در استان هرمزگان، با بیان اینکه عصر حاضر را عصر سلطه ارتباطات می‌نامند گفت: بی‌گمان در مورد همه مسائل جهان، بزرگ‌ترین رسالت اطلاع رسانی بر عهده رسانه‌های جمعی است.

مشاوره رسانه ای حوزه علمیه هرمزگان افزود: امروزه رسانه‌ها هویت انسان معاصر را تحت تأثیر قرار داده‌اند. افزایش نقش وسایل نوین ارتباط جمعی در بخش‌های مختلف زندگی بشری سبب شده است که از آنها در زمینه‌های گوناگون استفاده شود. رسانه‌ها همان‌گونه که در ایجاد و تحکیم نقاط قوت سهم به‌سزایی دارند، گاهی در تضعیف پایه‌های اصلی جامعه نیز مؤثرند.

کهوری خاطرنشان کرد: با توجه به کارکردهای متنوع رسانه‌ها همچون آگاهی بخشی و اطلاع رسانی، نظارت بر عملکرد ساختار قدرت و فراهم آوردن زمینه‌های مشارکت عمومی و نظارت همگانی در نظام اجتماعی، می‌توانند جایگاه در خور اعتنائی در تکوین، تکامل و نهادینه‌سازی شاخص‌ها و عناصر بنیادین ساختار سیاسی جامعه داشته باشند.

وی افزود: رسانه‌های خبری به عنوان یکی از نهادهای مهم جامعه با تأثیری که بر عقاید و آرا و دیگر ابعاد زندگی بشر دارند، واقعیت‌های سیاسی و اجتماعی خاصی را برای مردم خلق می‌کنند و تعیین کننده چشم‌انداز ما از جهان هستند. رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها در واقع حلقه رابط بین جامعه و سازمان‌ها یا مردم با مردم هستند.

مشاوره رسانه ای حوزه علمیه هرمزگان خاطرنشان کرد: راه اندازی دفتر خبرگزاری حوزه در استان هرمزگان، می‌تواند بسیاری از هجمه ها و اخبار نادرستی که از علیه حوزه و روحانیت منتشر می شود را خنثی و چشم اندازی دقیقی از نهادهای حوزوی و خدمات آنان را برای جامعه ترسیم کند. 

وی خاطرنشان کرد : اکنون در دورانی قرار داریم که مخاطب بدون اطلاع از درستی خبر یا هر نوع مطلبی صرفا به علت احساسات و جلوه بصری آن را منتشر می کند و توجهی به صحت خبر یا مطالب ندارد  که باعث ایجاد شایعه و مشکلات فراوانی می شود. امروز مخاطبین باید اطلاعات سواد رسانه ای خود را افزایش دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha