سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حامد حجتی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان

حوزه/مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم گفت: گام نخست حرکت مرکز تخصصی خوانش متون کهن با شاهنامه فردوسی آغاز شد اما به مرور زمان به سراغ خوانش متون بوستان و گلستان سعدی، حافظ خوانی، مثنوی خوانی و قله‌های ادبیات فارسی خواهیم رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،حامد حجتی در آیین آغاز به کار مرکز تخصصی خوانش متون کهن در قم که با حضور جمعی از چهره های فرهنگی، ادبی و هنری استان قم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، راه اندازی این مرکز را افتخاری بسیار بزرگی برای اهالی ادب و صاحبان ذوق و فرهنگ دانست و اظهار کرد: کانون استان قم فعالیت شاهنامه خوانی را از سال ۹۷ به صورت کارگاه های شهریه ای و نشست آموزشی برای مربیان و برگزاری جشنواره آغاز کرد.

وی با اشاره به تلاش های یک ساله برای راه‌اندازی مرکز تخصصی خوانش متون کهن ابراز کرد: گام نخست حرکت این مرکز با شاهنامه فردوسی آغاز شد اما به مرور زمان به سراغ خوانش متون بوستان و گلستان سعدی، حافظ خوانی، مثنوی خوانی و قله‌های ادبیات فارسی خواهیم رفت تا در زندگی روزمره کودکان‌مان حضور جدی داشته باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم افزود: گود قصه گویی و نقالی هم در مرکز پردیسان افتتاح می‌شود و از نقالی و شاهنامه‌خوانی هنرمندان استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه با اشاره به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر اهتمام به زبان و ادبیات فارسی افزود: حقیقتاً پاسداشت زبان و ادبیات فارسی از مسیر توجه به حوزه کودک و نوجوان می‌گذرد.

حجتی تصریح کرد: اگر علاقه‌مند به زبان فارسی هستیم، باید فرزندان خود را با خوانش متون کهن فارسی آشنا کنیم؛ مثل زمان گذشته که در مکتب‌خانه‌ها، مثنوی مولوی و گلستان سعدی می‌خواندند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سخنان رهبری که فردوسی را یک حکیم بزرگ می‌داند، گفت: علاوه بر تسلط فردوسی بر مبانی علمی و نظری و توجه به ادبیات، رد پای اندیشه اسلامی در جای‌جای اشعار او قابل مشاهده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم با بیان اینکه شاید قدیمی ترین ابیات درباره امیرالمؤمنین مربوط به اشعار فردوسی باشد، گفت: حبّ امیرالمؤمنین و ولایت‌مداری فردوسی نسبت‌به حضرت علی(ع) در شاهنامه مشهود است.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha