سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت‌الاسلام علی‌مدد مالکی
حجت‌الاسلام والمسلمین مالکی امام جمعه باباحیدر

حجت الاسلام مالکی با اشاره به مذاکرات وین، گفت: نباید در شرایط حساس انتخابات و پیروزی مردم غزه بر رژیم صهیونیستی از مذاکرات وین غافل شد.

حجت‌الاسلام علی‌مدد مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شهرکرد با اشاره به مذاکرات وین، اظهار داشت: نباید در شرایط حساس انتخابات و پیروزی مردم غزه بر رژیم صهیونیستی از مذاکرات وین غافل شد. آنچه در این زمینه بای توجه داشت این که اختلافات شدید بین ایران وطرف‌های دیگر مذاکره کننده وجود دارد و ایران به دنبال  رفع تحریم هاست.

وی افزود: آمریکا و کشورهای اروپایی به هیچ وجه راضی به رفع تحریم ها نیستند. غربی ها می خواهند فقط بعضی تحریم‌ها که خیلی اثری در اقتصاد ایران ندارد، حدودا ۴ تا ۶ ماه تعلیق کنند و بعد از آن دوباره تحریم‌ها را اجرا کنند.

امام جمعه باباحیدر بیان کرد: شاید سؤال شود چرا ٤ ماه یا ۶ ماه؟ چون متاسفانه عده ای به دنبال گره زدن مذاکرات به انتخابات هستند و آمریکابه دنبال تعلیق بعضی از تحریم‌هاست نه لغو همه تحریم‌ها.

مالکی خاطرنشان کرد: ایران قائل است که آمریکا بعد از رفع تحریم‌ها باید راستی‌آزمایی شود، اما آمریکا قبول نکرده و با طولانی کردن مذاکرات به دنبال به فراموش سپردن راستی‌آزمایی و تحمیل برجام‌های موشکی و منطقه‌ای بر ایران است.

وی تصریح کرد: آمریکا به راحتی از برجام‌ خارج شد، حال می‌خواهد بدون هیچ هزینه‌ای دوباره به برجام‌ برگردد، در حالی که راهبرد نظام اسلامی این است که اول باید تحریم‌ها را بردارد و راستی‌آزمایی شود بعد به برجام‌ برگردد.

امام جمعه باباحیدر ادامه داد: مهلت سه ماهه‌ای که آژانس برای برداشتن و بعضی از محدودیت‌ها از جمله برداشتن دوربین‌ها از تاسیسات هسته‌ای گرفته بود، در ۵ خرداد تمام خواهد شد و توافقی هم صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام مالکی اظهار کرد: بعضی از زمزمه‌ها دال بر تمدید این روش است که باید گفت تمدید قرارداد دولت با آژانس به هیچ وجه به صلاح کشور نیست و مسئولین مذاکره‌کننده در این قضیه باید تجدید نظر نمایند.

پیروزی مردم فلسطین بر رژیم صهیونیستی

وی بیان کرد: جبهه مقاومت، ذلت و شکست را برای رژیم صهیونیستی رقم زد و نشان داده شد که زمان زیادی برای از بین رفتن رژیم صهیونیسی باقی نمانده است و ان شاءالله به زودی وعده امام راحل، مقام معظم رهبری و شهید سلیمانی عزیز محقق خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    32 1
    این امام جمعه محترم فرمودند: غربی ها می خواهند فقط بعضی تحریم‌ها که خیلی اثری در اقتصاد ایران ندارد، حدودا ۴ تا ۶ ماه تعلیق کنند و بعد از آن دوباره تحریم‌ها را اجرا کنند. به استناد به آیه مبارکه قولوا قولا سدیدا لطف کنند مستندات این خبر مهم را هم اعلام نمایند و اینکه آیا مستند این خبر، اطلاع ایشان از محتوای مذاکرات است یا به نقل از منابع آگاه! می باشد.
  • عبدالله IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    39 0
    رژیم صهیونیستی و دیگر دشمنان این مرز و بوم با تبلیغات وسیع در شبکه‌های گسترده رسانه‌ای خود، با رویکرد «ایران‌هراسی و امنیتی‌سازی صنعت هسته‌ای کشورمان» سعی دارند به افکار عمومی جهان القا نمایند که جمهوری اسلامی ایران تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی است. نظام اسلامی در راستای حفظ منافع ملی و خنثی‌سازی این توطئه دشمنان، راهبرد مذاکره را انتخاب و با انجام چند دور گفت‌وگوی بین‌المللی با شش قدرت برتر دنیا توانست تا حد ممکن این حربه شیطانی را از دست دشمنان خارج سازد. اکنون بحمدالله در افکار عمومی دنیا این آمریکاست که با خروج از برجام و برقراری تحریم‌های ظالمانه مخالف صلح تلقی شده و اکثر کشورهای بزرگ ضمن اذعان به این مسئله و تقبیح سیاست‌های دولت آمریکا در زمان ترامپ، از بایدن می‌خواهند با رفع تحریم‌ها و بازگشت به برجام به روند صلح جهانی کمک کند. به نظر شما در چنین شرایطی، نظام اسلامی تمام زحمات گذشته و رنج و مشقت طاقت‌فرسایی که در دوران تحریم حداکثری آمریکا به ملت ایران تحمیل شده است را بر باد داده و مجدداً به بوق‌های شیطانی صهیونیست‌ها و همدستان‌شان بهانه می‌دهد که ایران اسلامی را به دروغ مخالف صلح جهانی جا بزنند؟! مطمئن باشید، نه رهبر فرزانه انقلاب ایده‌الله‌تعالی و نه مسئولان باهوش سیاست خارجه کشورمان، هرگز چنین فرصت طلایی را به دشمنان نخواهند داد. سیاست راهبردی نظام، پیشبرد صنعت هسته‌ای با حفظ مصالح و منافع ملی‌ و تعامل سازنده با جهان بوده و این سیاست کلان، به تصریح مقام معظم رهبری فراتر از اختیارات مسئولان اجرایی، در نهادهای بالادستی اتخاذ و جهت اجرا ابلاغ شده است. فتأمل!
  • IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    22 0
    بیانیه مهم شورای عالی امنیت ملی کشورمان درباره تمدید توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: «امروز سوم خردادماه ۱۴۰۰ فرصت سه‌ماهه در خصوص نگهداری داده‌های دوربین‌های نظارتی نصب شده در تأسیسات هسته‌ای ایران به پایان می‌رسد. شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر تداوم توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی از سوی ایران بر اساس قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» در مورد نحوه ادامه کار پس از انقضاء زمان توافق قبلی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی؛ تصمیم گرفت با توجه به در جریان بودن مذاکرات فنی پیرامون حل و فصل موضوعات پادمانی میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به موازات مذاکرات وین، حفظ داده‌های دوربین‌های نظارتی را به مدت یک‌ماه از تاریخ سوم خردادماه ۱۴۰۰ ادامه دهد تا از این طریق فرصت لازم برای پیشرفت و به نتیجه رسیدن مذاکرات فراهم شود.»