یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
علی عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی راهبرد اصلی المصطفی را تقریب میان مذاهب مختلف اسلامی و تعامل میان پیروان ادیان الهی خواند و اظهار داشت: تحصیل طلاب و دانشجویان اهل سنت و نیز دانش‌پژوهانی از دیگر ادیان الهی در واحدهای آموزشی جامعةالمصطفی در داخل و خارج کشور، گواهی روشنی بر این مدعی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی در دیدار محمدجعفر، استاندار ایالت برتوا در جنوب کامرون، با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی،‌ گفت: جامعةالمصطفی عضو اتحادیه‌های بین‌المللی دانشگاهی شامل اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام و رؤسای دانشگاه‌های جهان است و درهای آن به روی همه علاقه‌مندان تحصیل به علوم اسلامی گشوده است و از اقصی نقاط جهان امروز دانش پژوهانی در حال تحصیل در این مرکز هستند.

وی راهبرد اصلی المصطفی را تقریب میان مذاهب مختلف اسلامی و تعامل میان پیروان ادیان الهی خواند و اظهار داشت: تحصیل طلاب و دانشجویان اهل سنت و نیز دانش‌پژوهانی از دیگر ادیان الهی در واحدهای آموزشی جامعةالمصطفی در داخل و خارج کشور، گواهی روشنی بر این مدعی است.

رئیس جامعةالمصطفی محدوده فعالیت‌های جامعةالمصطفی را علمی و دانشگاهی دانست و یادآور شد: یکی دیگر از راهبردهای المصطفی، خوداتکایی واحدهای آموزشی و خودکفایی آنها در تأمین هزینه‌ها، از روش‌های متناسب با شأن علمی و دانشگاهی مجموعه است. در این زمینه، اقداماتی خوبی در برخی واحدهای المصطفی صورت گرفته است که از این تجربیات می‌توان در کامرون نیز استفاده نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ عباسی، ضمن تقدیر از اعلام آمادگی آقای محمدجعفر برای همکاری در پیشبرد فعالیت‌های علمی و دانشگاهی جامعةالمصطفی در کامرون، اظهار امیدواری کرد این همکاری‌ها موجب ارتقای خدمات علمی جامعةالمصطفی در این کشور گردد.

 محمدجعفر نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعةالمصطفی، روابط ایران و کامرون را مثبت ارزیابی کرد و ابراز داشت: نمایندگی جامعةالمصطفی از حدود دو دهه پیش در کامرون فعال است و جا دارد از خدمات ارزنده جامعةالمصطفی تقدیر و تشکر نمود.

استاندار ایالت برتوا با اعلام آمادگی برای تعامل در مسیر ارتقای جایگاه جامعةالمصطفی در کامرون، رسمی شدن مدارک نمایندگی جامعةالمصطفی، راه‌اندازی مقاطع تحصیلات تکمیلی، ارتقای زیرساخت‌های آموزشی، حمایت بیشتر از دانش‌پژوهان و... را از زمینه‌های ممکن برای این همکاری برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha