سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
دیوان عالی کشور

در راستای اجرای اصل ۱۶۱ قانون اساسی، هیأت نظارت و بازرسی دیوان عالی کشور به ریاست غلامرضا انصاری به منظور بازرسی از حوزه های قضایی استان چهارمحال و بختیاری به این استان سفر کرد

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور، امروز برای دریافت گزارش‌ها و ماحصل بازرسی‌های به عمل آمده به شهرکرد سفر کرد و در بدو ورود به شهرکرد با حضور در تپه نورالشهدا به مقام شامخ شهدای گمنام  ادای احترام کرد و سپس با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در دیدار رئیس دیوان عالی کشور  گفت: یکی از حُسن‌ها و کارهای زیبا همین است که بر امور، نظارت خیلی جدی و عمیق توسط مسئولین وجود داشته باشد.

وی افزود: این واقعا یکی از ضرورت‌ها است و وقتی این نظارت‌ها  قوت پیدا می‌کند و دقیق و مستمر می‌شود طبعاً به همان میزان هم از نواقص و مشکلات و سرگردانی‌های مردمی و اصطکاک در آراء و ... کاسته می‌شود و نگاه یک نگاه مثبتی خواهد شد ضمن این که عملکردها هم عملکردهای مطلوبی خواهد شد لذا کار واقعا کار ارزشمندی است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: دستگاه قضا در این مرحله به عنوان یک مرحله تحول مطرح شد و واقعا امید در جامعه ایجاد کرد، خیلی از نگاه‌ها را اصلاح کرد و مانع ضایعات فکری و مشکلات فراوانی در مسیر حرکتی انقلاب شد.

نکونام با تقدیر از اقدامات قوه قضائیه، با بیان اینکه دستگاه قضا در استان ما نیز فعالیت خوبی داشته، تصریح کرد: تلاش‌ آن‌ها بر این است که منسجم باشند، با هم حرکت کنند و همگام با این نگاه تحولی جلو بیایند.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: البته نمی‌خواهیم بگوییم هیچ عیبی و ایرادی وجود ندارد. بالاخره دستگاه قضا ممکن است مسائلی باشد و نارضایتی‌هایی را به وجود بیاورد و یا یک بداخلاقی‌هایی صورت بگیرد اما آن قدر این‌ها کم است که واقعا این معنا کامل  احساس می‌شود.

نکونام با بیان اینکه یکی از مسائل احکام قضایی استان راجع به مسئله آب است، گفت: آنچه من راجع به مسئله آب می‌گویم خارج از هر گونه تعصب بوده و واقعیتی است که کاملا ملموس است. استان اصفهان و چهارمحال و بختیاری را کاملاً می‌شناسم و سال‌های سال است که در این استان حضور داشتم لذا آنچه نسبت به مسئله آب می‌گویم واقعاً خارج از هر گونه تعصب و کاملاً عالمانه است.

وی افزود: انصافاً این استان نسبت به آب متعصبانه برخورد نکرده و آنچه را که مطالبه می‌کند، به معنای آن نیست که بخواهد یک سر سوزن حق و حقوقی را از استان دیگر و از جاهای دیگر و از بهره‌مند شدن آب در استان‌های دیگر بگیرد. علیرغم این که متاسفانه بعضی‌ها این القاء را دارند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: ما الان شهرهایی داریم که واقعاً با مشکل آب شرب مواجه هستند و با تانکر و به سختی آب می‌رسانند. این وضعیت آب شرب است، حالا آب کشاورزی و صنعت و دام که بماند.

نکونام خاطرنشان کرد: نیروها و ماموران دو یا سه رئیس جمهور در این استان آمده و بررسی کردند و وعده حل مشکل آب را دادند ولی هیچ کدام مشکل را حل نکردند.

وی با بیان اینکه مجوزهایی صادر شده و کاملاً براساس همان سهمیه مختصری است که این استان دارد، تصریح کرد: یک سهمیه مختصری به استان دادن،  ولی متاسفانه جلوی آن گرفته شده و به دستگاه قضا رسیده و دستکاه قضا حکم دادند و همه تایید شده است ولی متاسفانه جلوی اجرای این طرح‌ها گرفته شده است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه حرف استان هم متاسفانه به جایی نمی‌رسد، ادامه داد: باید بگوییم یک استان ضعیف به نسبت بعضی از استان‌های دیگر هستیم. بعضی استان‌ها آدم‌های قوی و قدر مختلف دارند و حرفشان و اثرگذاری‌شان زیاد هست، اما اینجا یک مقدار در این جهت کسی که حرف رسا و آن قدرت و قوه قدر را ندارد، لذا توازن هم در این مطالبات برقرار نیست.

نکونام افزود: حرف مردم استان هم اجرای عدالت است و نمی‌گویند خارج از عدالت به ما چیزی بدهید، ولی از آن طرف متاسفانه جور دیگری برخورد می‌شود و آب واقعا یک مشکل و دغدغه جدی مردم استان است و انتظار دارند که مسئولان مشکل آب را واقع بینانه حل کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات هم به لطف الهی خوب پیش می‌رود و مردم آماده هستند، گفت: فضای انتخابات ما خوب بوده و این گزارش امیدوار کننده‌ای است و همه آماده هستند و تلاش می‌کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha