دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
قیس سعید رئیس جمهور تونس

حوزه/ عصام الشابی دبیرکل حزب جمهوری تونس از رئیس جمهور این کشور خواست در خصوص مشارکت ارتش تونس در رزمایش مشترک با ارتش اسرائیل در دریای سیاه توضیح دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، عصام الشابی دبیرکل حزب جمهوری تونس در پیامی به "قیس سعید" رئیس جمهور این کشور خواست در خصوص مشارکت ارتش تونس در رزمایش مشترک با ارتش رژیم اسرائیل در دریای سیاه توضیح دهد.

وی در صفحه فیسبوک خود نوشت: تعدادی از سایت های خبری به نقل از روزنامه عبری منتشر کردند مبنی بر اینکه ناوگان ششم آمریکا یک رزمایش بزرگ دریایی در دریای سیاه برگزار خواهد کرد و ارتش دشمن صهیونیستی در کنار کشور های اسلامی از جمله ترکیه، مصر، امارات، مراکش و تونس در این رزمایش شرکت می کند.

عصام الشامی تصریح کرد: ورود نام تونس و مشارکت ارتش ملّی آن در رزمایش های دریایی در کنار نیرو های دشمن صهیونیستی، نیازمند توضیح و تکذیب رسمی از سوی مقامات تونسی است و اعتقاد ارتش ملّی و التزام کشور و نهاد های آن به قانون اساسی، آنها را از مشارکت در اینگونه رزمایش ها آنچنان که در خبر آمده، منع می کند.

دبیرکل حزب جمهوری تونس بیان داشت: من یقین دارم که شما به عنوان مسئول اول امنیت ملّی و فرمانده ارشد نیرو های مسلح به فکر استقلال در تصمیم گیری ملّی و دور نگه داشتن نهاد های نظامی از ائتلاف ها و سیاست هایی هستید که با منافع ملّی و ارزش های قومی ما سازگاری ندارد.

وی در پایان با بیان اینکه این رزمایش قرار است در تاریخ ۲۸ ماه ژوئن جاری برگزار شود، گفت: از شما می خواهم در این خصوص توضیح دهید تا افکار عمومی ملّی در این خصوص اطمینان یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha