یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تصاویر/ دیدار رییس سازمان تبلیغات قم با آیت الله فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان اینکه اگر سعادت دنیا و آخرت را می خواهیم باید بر تداوم فعالیت «پویش های کریمانه» افزوده شود، گفت: کسانی که در قالب «پویش» وسایل تشرف جوانان ما را فراهم می کند که بتوانند به زیارت ها مشرف شوند و از معنویت این بارگاه‌ها استفاده بکنند خداوند اجر عظیم عنایت بفرماید.

به گزارش خبرگزاری حوزه،آیت الله محسن فقهیی در سخنانی با اشاره به اینکه  ائمه (علیه السلام ) برای همه شیعیان جامعه ما الگو هستند، گفت: ما باید از رفتار و کردار آنان پیروی کنیم و گفتار آنان برای ما حجتی است که همه شیعیان باید پیروی از ائمه(ع) را داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: لذا محبت بر ائمه (ع) بر ما لازم است  و محبت باعث می شود که اعمال ما بر طبق محبتی که بر آن بزرگواران  داریم اعمال خودمان را هم بر طبق آنان تطبیق دهیم. پس اگر بتوانیم هر چه فرهنگ عاشورا و فرهنگ زیارت ابا عبدالله الحسین (ع)  و فرهنگ زیارت آقا امام رضا(ع)  و ائمه معصومین (ع) را ترویج  و تشویق کنیم  و همچنین  وسایلی را فراهم کنیم که مردم بتوانند از این مکان مقدس استفاده معنوی بکنند و به زیارت ائمه (ع) مشرف شوند و اعمال و گفتار آنان را بشنوند و عمل کنند این امر برای سعادت جامعه دینی ما خیلی اثرگذار و سودمند خواهد بود.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با تاکید بر فعالیت "پویش کریمانه"گفت: هر کس در غالب پویش بتواند کمکی  به این حرکت اسلامی ومخصوصاً جوانان از جمله دختران و پسران را برای زیارت بارگاه ائمه معصومین (ع) تشویق کنند کار بسیار پسندیده ای است.

وی با بیان اینکه حرکت «پویش های کریمانه» موجب می شود که رفتار جوانان در زیارت کردن عوض شود بلکه این جوانان با پیروی از اعمال و رفتار ائمه معصومین (ع) بتوانند رفتار این بزرگواران را الگوی خود قرار دهند و این امر باعث می شود که جامعه ما سالمتر و محفوظتر و ایمن تر شود.

آیت الله  فقیهی با اشاره بر اینکه اگر ما می خواهیم سعادت دنیا و آخرت داشته باشیم باید بر تداوم «پویش های کریمانه»، بیفزاییم گفت: کسانی که در قالب «پویش» وسایل تشرف جوانان ما را فراهم می کند که بتوانند به زیارت ها مشرف شوند و از معنویت این بارگاهها استفاده بکنند خداوند اجر عظیم عنایت بفرماید.

خاطرنشان می شود: پویش کریمانه با هدف ساخت زائرسرای امام صادق(ع) ویژه زیارت اولی ها در مشهد مقدس آغاز شده و قرار است در این زائرسرا خدمات ویژه اسکان و همچنین فعالیت ها و برنامه‌های فرهنگی ویژه به خانواده‌های محروم که تاکنون توفیق زیارت امام رضا(ع) را پیدا نکرده اند ارائه شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha