دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شاملی

حوزه/ شاملی گفت: من همیشه معتقدم که سخن معصوم باید سر سفره مردم هم بنیشند و در جای جای زندگی مردم جاری وساری باشد، اُدبا و حُکمای خلف ما اینگونه رفتار کردند و فرض بر ما است که ادامه دهنده این راه باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نصرالله شاملی، رئیس انجمن مطالعات نهج البلاغه شعبه اصفهان، امروز در جلسه هم اندیشی کنگره امام علی(ع) با محوریت انسان تراز نهج البلاغه با موضوع امسال «سلامت معنوی در نهج البلاغه» اظهار کرد: هدف انجمن مطالعات نهج البلاغه در راستای مطالعات بنیادی و کاربردی است، گفت: انجمن مطالعات نهج البلاغه می تواند با تمام موسساتی که به طریقی به نام نهج البلاغه فعالیت دارند ارتباط برقرار نماید، به خصوص یکی از مواردی که موسسه می تواند انجام دهد، تربیت مربی است.

شاملی، عقیده اساتید مسلمان و شیعه را به علم امام معصوم مبنای توجه به نهج البلاغه عنوان کرد و ادامه داد: امیرمومنان(ع) به مخاطبان خود می فرمود: "سلونی قبل ان تفقدونی فانّی بطرق السّماء اعلم منّی بطرق الأرض» از من بپرسید پیش از آنکه مرا از دست بدهید"، لذا این علم، علم عادی نبوده است و مباحثی از این دست در حوزه نظریه پردازی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان بیان داشت: کنگره امام علی(ع) در سال ۱۴۰۰ که آغاز قرن است نوید حرکتی مثبت برای ادامه این حرکت به صورت هرساله است.

وی با بیان اینکه این کنگره در استان برگزار می شود ولی به انحاء مختلف، کشور را درگیر خود خواهد کرد، تصریح کرد: من همیشه معتقدم که سخن معصوم باید سر سفره مردم هم بنیشند و در جای جای زندگی مردم جاری وساری باشد.

استاد دانشگاه اذعان کرد: اُدبا و حُکمای خلف ما اینگونه رفتار کردند و فرض بر ما است که ادامه دهنده این راه باشیم تا معارف اهل بیت در متن زندگی افراد قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه محتوای اغلب شعرای ایران چون فردوسی، ناصرخسرو، مولانا و حافظ، همان معارف اهل بیت است و این حرکتی ارزنده برای جاری و ساری شدن کلام معصومین در زندگی احاد جامعه است، گفت: ما قصد داریم با برگزاری این کنگره و دیگر کنگره های مجازی و حقیقی معارف اهل بیت در متن اصلی زندگی قرار گیرد و کلام امیر المومنین در گزاره های اجتماعی جامعه ایران جاری شود.

رئیس انجمن مطالعاتی نهج البلاغه شعبه اصفهان افزود: از امروز تا ۲۶ بهمن ماه مصادف با ۱۳ رجب قریب به ۲۰ وبینار تخصصی در رابطه با نهج البلاغه برگزار و اختتامیه آن کنگره خواهد بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha