سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی در همایش طلایه داران تبلیغ، گفت: امروز دوری از معارف دینی و الهی و پمپاژ سموم فکری به جامعه از سوی دشمنان به عیان مشاهده می شود و علما وظیفه دارند معارف را در جامعه جاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: امام سجاد علیه السلام در دعای مکارم الاخلاق از خداوند متعال درخواست می کند که مرا به کاری بگمار که فردا از آن سؤال خواهی کرد و عمرم را صرف کاری بکن که برای آن خلق کرده ای و خداوند ما علمای دین را برای تبلیغ دین آفریده است و در آخرت هم از آن مورد سؤال قرار خواهیم گرفت و اساسی ترین مسئله ای که بخاطر این لباس از ما سوال خواهند کرد تبلیغ دین است.

وی با بیان این که مردم از روحانیت انتظار دارند که دین صحیح را به آنها برسانند، گفت: باید از کارهای بیهوده و چیزی که ارتباطی به ما ندارد، دوری کنیم و شأن روحانیت که تبلیغ معارف الهی و اهل بیت(ع) است را حفظ کنیم.

امام جمعه ارومیه با تصریح بر این که وارد شدن به عرصه دین و طلبگی توفیق بسیار بزرگی است، بیان کرد: ابوبصیر از امام صادق علیه السلام نقل می کند که هر کس کار خیری را به فردی یاد بدهد خداوند ثواب عمل بدان را به فرد یاد دهند هم خواهد داد و اگر این مسئله به کل جامعه تسرّی یابد باز ثواب آن به تعلیم دهنده آن علم داده خواهد شد و به همین دلیل است که مقام علما بالاتر از دیگران است.

وی در ادامه به ارزش علم بر عبادت اشاره کرد و افزود: خداوند متعال ما را در مسیری قرار داده که دارای اجر و پاداش بالایی است و اگر از عالِمی یک ورقی از علم باقی بماند آن ورق روز قیامت بین او و آتش جهنم حائل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه با بیان این که متاسفاته سستی در تبلیغ را به عیان مشاهده می کنیم و علمای سلف با وجود بالا بودن سنّ دغدغه تبلیغ دین را دارشتند و باید این ها را سرمش قرار دهیم، گفت: در روایت بیان شده است که اگر کسی امام جماعت کسی باشد و مردم هم از او راضی باشند و وی هم نماز را به صورت اکمل بجا بیاورد خداوند اجر همه مامومین را به او خواهد داد.

وی تصریح کرد: در روز قیامتی برخی افرادی که پای منبر علما بودند، اهل بهشت خواهند بود و  عالمی را که خود اهل عمل نبوده است در جهنم مشاهده خواهند کرد و از علت آن سؤال می کنند و جواب می دهند که ما به آنچه که به شما گفتیم، عمل نکردیم.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی تاکید کرد: امروز در دوری از معارف دینی و الهی و پمپاژ سموم فکری به جامعه از سوی دشمنان به عیان مشاهده می شود و علما وظیفه دارند معارف را در جامعه جاری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha