چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
آیین آغاز مدرسه علمیه فاطمه زهرا (س) یاسوج

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در آیین آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه فاطمیه یاسوج گفت: آموزش دانش حوزوی گام نهادن در مسیر تبلیغ دین و مکتب تشیع است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، آیین آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه فاطمیه، پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین ضمن گرامیداشت سال تحصیلی در همه حوزه های علمیه  و دانشگاه ها  افزود: آموزش دانش حوزوی گام نهادن در مسیر تبلیغ دین و مکتب تشیع است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، فرصت طلبگی را توفیق الهی خواند و گفت: با ارزش ترین عنصر در نظام آفرینش و خلقت، انبیاء الهی هستند و کسی که طلبه می شود، جانشین نبی اولیاء قلمداد می شود.

وی با تاکید به اینکه در گذشته رژیم پهلوی مانع فعالیت و رشد حوزه های علمیه می شد، خاطرنشان کرد: امروز به برکت جمهوری اسلامی بستر رشد حوزه های علمیه به خوبی فراهم شده است، به گونه ای که کهگیلویه و بویراحمد دارای ۳ حوزه خواهران و ۵ حوزه برادران است.

حجت الااسلام والمسلمین  حسینی با اشاره به اینکه تنها راه تحول در حوزه آموزش و پرورش توجه به تربیت، گفت: امسال ۱۵۴ نفر در آزمون آموزش و پرورش از طریق حوزه های علمیه جذب شدند.

امام جمعه یاسوج همچنین جدیت در تحصیل و تهذیب را از حائز اهمیت دانست و افزود: در حوزه ها باید کمال استفاده از امکانات، فضا و هزینه ها و استاد را برد، زیرا احترام به استاد و مدرسه و قوانین باعث رشد علمی و معنوی طلبه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان اظهار کرد: بحث واکسیناسیون را جدی بگیریم و به شایعات به وجود آمده توجهی نکنیم تا از شر این ویروس منحوس رها شویم.

ادامه در فیلم:

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha