دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
شهسواری

حوزه/ فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نقش روحانیت در جبهه و جنگ، نقش رهبری بود گفت: روحانیت در جنگ تحمیلی فقط واعظ نبودند بلکه مردم را رهبری و راهبری می کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، سردار حبیب شهسواری، شامگاه یکشنبه در یادواره شهدای روحانی و طلبه ارومیه که در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با بیان این که وصیت نامه شهدا دفتر عشق آنهاست که در مسیر وصل به خداوند رقم خورده و در قالب کلمات به کاغذ انتقال یافته است، اظهار داشت: شهدا در وصیت نامه های خود به مراقبت از عدم انحراف انقلاب اسلامی تاکید می کنند و یکی از وظایف مهم و ارزشمند علما جلوگیری از انحراف انقلاب اسلامی و تبیین حقائق است.

وی افزود: شهدا نیازی به این یادواره ها ندارند بلکه ما محتاج این جلسات هستیم، فرق ما با شهدا این است که ما در مکان خواهیم ماند و آن ها در زمان حرکت خواهند کرد و قبرستان های ما بعد از مدتی به پارک یا مدرسه تبدیل خواهند شد اما مزار شهدا برای همیشه باقی خواهند ماند و اگر هزاران سال هم سپری شود مزار آن ها ملجاء عارفان خواهد شد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نقش روحانیت در جبهه و جنگ، نقش رهبری بود گفت: روحانیت در جنگ تحمیلی فقط واعظ نبودند بلکه مردم را رهبری و راهبری می کردند.

وی اضافه کرد: دوران دفاع مقدس یک قله بالایی است که ما هر چه داریم از برکت خون شهدا است و اگر صدها سال هم از انقلاب بگذرد ما محتاج مرام شهدا هستیم و قدرت ایمان، ایثار و شهادت طلبی  در هشت سال دفاع مقدس موجب شد، در مقابل تمام کشورهای جهان به پیروزی برسیم و دفاع مقدس به عنوان یک چراغی خواهد درخشید.

شهسواری با بیان این که کشور از جهت وضعیت اطاعت از امام و تجهیزات نظامی و آمادگی دفاعی در اوج قرار دارد و این به برکت رهبری مقام معظم رهبری است، بیان داشت: امروز لرزه موشک های سپاه در عین الاسد و آن سوی مرز اقلیم در پایگاه های ضدانقلاب، در گوش دشمنان است و آمریکا به عنوان بزرگترین کشور دارای تسلیهات نظامی دنیا از انقلاب اسلامی حساب می برد و سوال این است که آیا همپای قدرت نظامی، ما در دیگر عرصه های رفاه، اقتصاد و .. هم پیشرفت داشتیم؟ و لازم است این شکاف حاصله در بخشی از عرصه ها که موجب نارضایتی بخشی از مردم شده بررسی و با همت جمعی برطرف شود.

وی با بیان این که جایگاه آذربایجان غربی در امنیت، ولایت مداری و دفاع نسبت به دیگر استان ها صد سر و گردن بالاتر است اما از حقوق واقعی خود برخوردار نیست، گفت: ما زمانی میتوانیم این حق را برای مردم به دست بیاوریم که فرهنگ مطالبه گری  اخلاق مدارانه را در جامعه نهادینه کنیم تا از صدر به ذیل و بالعکس حقوق استان را که با تقدیم ۳۶  هزار شهید دین خود را به نظام  ادا کرده است، به دست بیاوریم و قدم قدم اراضی استان قتلگاه و قدمگاه شهداست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فریدون موفق IR ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    باسلام استادبزرگوارجناب آقاسردارشهسواری عزیزبنده درهمایش روحانیون ارومیه نامه ای خدمت شما دادم ولی متاسفانه جوابی واسم نیومده خواهشمندم دستورات لازمه رومبذول بفرماییداجرکم عندالله