دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سخنرانی حجت الاسلام نبی زاده در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام نبی زاده گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، زمانی می‌توانیم در جنگ اراده‌ها پیروز شویم که اراده مردمی ایران، بر اراده دشمنان غلبه کند و این کار جز با "جهاد تبیین" صورت نخواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جنگ اراده‌ها، اظهارداشت: طبق فرمایشات معظم‌له، زمانی می‌توانیم در جنگ اراده‌ها پیروز شویم که اراده مردمی ایران، بر اراده دشمنان غلبه کند و این کار جز با "جهاد تبیین" صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: در دهه پنجم انقلاب، می‌بایست وظیفه و اهتمام اصلی روحانیت حوزه‌های علمیه پیشبرد اهداف نظام با تکیه‌بر اراده و عزم ملی باشد.

جمهوری اسلامی حل در اراده مردم است

حجت‌الاسلام نبی زاده، با تأکید بر اینکه حوزویان باید کار انقلاب را با مردم جلو ببرند، گفت: جمهوری اسلامی حل در اراده مردم است؛ بنابراین زمانی انقلاب روبه‌جلو خواهد بود که عزم و اراده ملی نیز پشتوانه آن باشد؛ یا به‌نوعی بار انقلاب بر دوش مردم باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، گفت: مردم را پایِ‌کارِ انقلاب آوردن، یکی از مؤلفه‌های اسلام ناب است؛ به همین دلیل عاقبت‌به‌خیری انقلاب اسلامی، زمانی اتفاق می‌افتد، که حوزویان مردم را پای‌ِکارِ انقلاب بیاورند.

وی افزود: همان‌طوری که اربعین حسینی، رجعت مردم به امام حسین(ع) است، دهه پنجم انقلاب اسلامی نیز، نماد رجعت انقلاب اسلامی به اصل خودش یعنی «مردم» است؛ چراکه اصل انقلاب اسلامی بر دوش مردم بود.

حجت‌الاسلام نبی زاده، گفت: در طول انقلاب، هرکجا که نظام ضربه خورد، به‌واسطه دوری مردم از آرمان‌های انقلاب و اسلام ناب محمدی بوده و هرکجا موفقیتی در انقلاب اسلامی حاصل شد، به دلیل توجه به ارزش‌ها و رهنمودهای رهبری و مؤلفه‌های اسلام ناب بود.

"بیانیه گام دوم" آغازی در رجعت به اصل انقلاب اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، با بیان اینکه سند گام دوم انقلاب اسلامی که از دهه پنجم انقلاب اسلامی آغاز شده، نقطه شروعی در رجعت به اصل انقلاب اسلامی است، گفت: راهبردهای این سند رجعت باید توسط اساتید حوزه علمیه خوزستان، تدریس و تبیین شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، بر لزوم راه‌اندازی شورای تبلیغ در سطح شهرستان‌ها تأکید کرد و گفت: از ظرفیت‌های بالفعل موجود در ادارات شهرستانی سازمان تبلیغات باید کمال بهره و استفاده را برد و این مهم نیازمند تعامل و همکاری مدیران مدارس علمیه است.

حجت‌الاسلام نبی زاده، با اشاره به قرارگاه‌های سازمان تبلیغات، گفت: یکی از مهم‌ترین قرارگاه‌های این سازمان، قرارگاه «مسجد» است که ذیل آن، سه طرح بزرگ با عنوان «امام محله» در مراکز شهرها، «پایگاه فرهنگی و اجتماعی» در حاشیه شهرها و «امام روستا» در روستاها، فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان، با بیان اینکه هم‌اکنون قریب به ۱۰۰ مسجد امام محله در سطح استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: همچنین بالغ‌بر ۶۰ پایگاه فرهنگی اجتماعی در حاشیه شهرها فعال می‌باشند.

وی در پایان، وجود ۳۰ مدرسه معارف اسلامی "صدرا" در خوزستان را ظرفیتی ویژه برای حوزه علمیه خوزستان دانست و اظهارداشت: مدیران مدارس علمیه با استفاده از این ظرفیت می‌توانند دانش آموزان نخبه را جذب به حوزه علمیه کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha