دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف خواستار بررسی تدابیر اطلاعاتی و امنیتی برای جلوگیری از تکرار حادثه تروریستی المقدادیه شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف خواستار بررسی تدابیر اطلاعاتی و امنیتی برای جلوگیری از تکرار حادثه تروریستی المقدادیه شد و دولت عراق را مسئول برگزاری جشنواره بابل که در آن گناه و ارتکاب محرمات بود، دانست.

وی برگزاری جشنواره بابل که با اعمال حرام و گناه همراه بود را محکوم کرد و مسئولیت آن را متوجه استانداری بابل و دولت عراق دانست و گفت: به جای  آوردن آوازه خوان و رقاصّه ها، خیابان ها و بیمارستان ها و مدارس آن را بازسازی کنید.

امام جمعه نجف اشرف از موضع گیری اهالی بابل و محکومیت و تظاهرات آنها برای جلوگیری از اینگونه مراسم ها قدردانی کرد و افزود: دولت برای صیانت از قانون اساسی قسم خورده است و قانون اجازه تجاوز از اصول اسلام را نمی دهد.

از مذاکره میان اعضای احزاب شیعه استقبال می کنیم

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی از مذاکره میان اعضای احزاب شیعه برای حل بحران انتخابات استقبال کرد و خواستار توافق و عدم درگیری شد و گفت: باید یکدیگر را به رسمیت شناخت و بر این اساس از آشوب به راه نجات حرکت خواهیم کرد.

نبرد با تروریسم هنوز به پایان نرسیده است

خطیب جمعه نجف اشرف انفجار تروریستی المقدادیه عراق را محکوم کرد و بیان داشت: تنها تشکیل کمیته ها و برکناری فرمانده اینجا و آنجا فایده ندارد، بلکه باید تدابیر اطلاعاتی و امنیتی و دفاعی مورد بررسی قرار گیرد.

وی تأکید کرد: باید در آمادگی کامل باشیم؛ چراکه نبرد با تروریسم هنوز به پایان نرسیده است.

چهار فرق میان رشد بشر از نظر دینی و مادّی و غربی

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر سخنان خود به تفاوت میان رشد بشری از نظر دینی و رشد بشری از نظر مادی و غربی اشاره کرد و چهار مورد را بر شمرد؛ اول: رشد بشری غربی از انگیزه و مشوق غیبی بی بهره است، امّا رشد دینی انگیزه هایی مثل بهشت و ثواب را ارائه می دهد. دوم: محور رشد غربی، منفعت طلبی است، امّا رشد دینی موجب رشد روح انسانیت می شود. سوم: رشد بشری غربی بر حاکمیت هوا و خواسته های نفسانی تکیه دارد، در حالی که اسلام بر اساس عقل و حق حکم می کند. چهارم: عنصر توکل به خداوند در اندیشه مادّی غربی جایی ندارد، امّا رشد بشری دینی بر ارتباط به خدای متعال تکیه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha