دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ماموستا مصطفی شیرزادی

حوزه/ امام جمعه شهرستان مریوان گفت: نباید اجازه دهیم برخی از افراد و باورهای باطل زمینه جدایی و انفکاک بین حوزه های علمیه اهل سنت و تشیع را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی، امروز در جمع اساتید مدارس دینی اهل سنت کردستان اظهار داشت: اولین و اساسی ترین راه برای ایجاد تعامل بیشتر حوزه های علمیه اهل سنت و تشیع، ارتباط گیری مستمر و استفاده از داشته های طرفین است.

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: زمانی که به صورت تخصصی در حوزه های علمیه به مباحث دینی و اشتراک و اختلاف نظرها پرداخته شود، می توان بهترین راه حل برای رسیدن به وحدت جامع و کامل پیدا کرد.

وی ادامه داد: اشتراکات بین مذاهب شیعه و سنی به حدی فراوان است که عملا اختلافات بین دو مذهب را به حاشیه می برد، با این حال می بینیم که افرادی از روی نادانی یا شیطنت همواره به دنبال پررنگ کردن نقاط اختلاف هستند.

ماموستا شیرزادی تاکید کرد: هر عقل سلیمی می داند که پایه و اساس اسلام بر وحدت و اخوت بنیاد نهاده شده است، لذا کسانی که همواره به دنبال پیدا کردن اختلافات بین مذاهب اسلامی هستند، به معنای واقعی دشمنان اصلی دین رسول الله (ص) می باشند.

امام جمعه شهرستان مریوان گفت: زمانی که علمای شیعه و سنی مانند هفته وحدت در نشست ها و کنفرانس های مشترک حضور داشته باشند، رسیدن به وحدت بین دو مذهب بسیار سریعتر از آنچه انتظار داریم محقق خواهد شد، لذا نباید اجازه دهیم برخی از افراد و باورهای باطل زمینه جدایی و انفکاک بین حوزه های علمیه اهل سنت و تشیع را فراهم کنند.

این عالم اهل سنت خاطرنشان کرد: استناد همه حوزویان هر دو مذهب، قرآن کریم، سیره رسول الله و امامان باشد، زیرا هم قرآن و هم این بزرگان همواره بر ضرورت وحدت و انسجام دینی تاکید کرده اند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha