دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
استاد رهگشا

حوزه/ استاد حوزه علمیه بندرعباس گفت: در روایات اسلامی تلاش برای تامین معاش خانواده در ردیف جهاد فی سبیل الله قرار گرفته است، البته بایستی به دنبال روزی حلال بود.

به گزارش خبرنگار حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین ذبیح الله رهگشا، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه النبی(ص) بندرعباس اظهارداشت: در روایات اسلامی تلاش برای تامین معاش خانواده در ردیف جهاد فی سبیل الله قرار گرفته است، البته بایستی به دنبال روزی حلال بود.

وی افزود: دنبال مال حلال رفتن بسیار ارزشمند است، اما نباید با نیت ثروت انگیزی باشد، چرا که بسیاری از اعمال ممکن است  ظاهری خدایی داشته باشد اما باطن کار آن ها غیر خدایی است.

استاد حوزه علمیه بندرعباس بیان کرد: برخی کار و تلاش می کنند از این حیث ‌که دستشان جلوی مردم دراز نشود و عزت نفس خود را از دست ندهند، خداوند آن ها را دوست دارد و در حدیثی از پیامبر اسلام(ص) آمده است که این افراد در روز قیامت با صورتی همچون ماه محشور می شوند.

وی خاطرنشان کرد: در عالم برزخ به شدت به اعمال نیک دنیا نیاز داریم، چرا که در برزخ شامل شفاعت اهل بیت عصمت و طهارت نمی شویم، بلکه اعمالمان است که باید در آنجا ما را پیش ببرد.

استاد حوزه علمیه بندرعباس اظهار کرد: ما می توانیم با خدایی کردن نیات از همین اموری که انجام می دهیم هم کسب اجر کنیم و هم از آن ها برای سعادت در عالم برزخ استفاده کنیم. 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha