دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب هم تأکید دارند تقویت نظام اسلامی و رسیدن به افق ترسیم‌شده و عالی آن یعنی تمدن نوین اسلامی جز با اتحاد و وحدت مسلمین شدنی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در جمع طلاب استان با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار مهمانان کنفرانس وحدت، اظهار کرد: وحدت اسلامی یک اصل راهبردی و استراتژیک است نه مقطعی و تاکتیکی. درواقع این امر سلیقه این و آن نیست بلکه یک فریضه قطعی قرآنی است.

وی افزود: بر این اساس تقویت نظام اسلامی و رسیدن به افق ترسیم‌شده و عالی آن یعنی تمدن نوین اسلامی جز با اتحاد و وحدت مسلمین شدنی نیست.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: ولادت و رسالت پیغمبر اکرم (ص) درواقع شروع یک دوره جدید در زندگی بشر است و خداوند متعال پیغمبر را مأمور کرد که به برنامه قرآن هم عمل کند، هم ابلاغ کند و هم از پیروان خود مطالبه کند.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد تصریح کرد: بر این اساس در هر دوره‌ای از دوره‌های زمان وظیفه مؤمنین این است که ببینند در چه موقعیتی قرار دارند و دین از آن‌ها چه می‌خواهد، به آن بیندیشند و به آن عمل کنند.

حجت‌الاسلام آزموده با اشاره به وظایف مهم امت اسلامی، اظهار کرد: اسلام دین جامعی است و اولین وظیفه این است که باید حق این جامعیت را ادا کرد درحالی‌که قدرت‌های سیاسی مادی بر این اصرار دارند که اسلام را در عمل فردی و عقیده قلبی منحصر کنند.

وی با بیان اینکه تبیین و ترویج و تحقّق نظر اسلام وظیفه مسلمین در باب ادای حقّ جامعیت اسلام است، گفت: عرصه فعالیت دین، تمام گستره زندگی بشر است؛ از اعماق قلب او تا مسائل اجتماعی تا مسائل سیاسی تا مسائل بین‌المللی تا مسائلی که به مجموعه بشریت ارتباط دارد.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: قرآن از «اُذکرُوا الله» تا «فَقاتِلوا اَولِیاءَ الشَّیطان» همه این عرصه عظیم را در حوزه تصرّف دین می‌داند.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد با بیان اینکه اسلام در مسائل امنیتی و مسئله امنیت داخلی جامعه قرآن حرف دارد، گفت: اسلامی که قرآن معیّن می‌کند و معرفی می‌کند، اسلامی است که در تمام شئون زندگی دخالت داشته و رأی و نظر و مطالبه دارد.

وی با اشاره به اینکه اسلام به مسئله حاکمیت هم اهتمام دارد، تصریح کرد: نمی‌توان فرض کرد که اسلام نظم اجتماعی را به یک‌شکلی مطالبه کند، امّا مسئله حاکمیت و ریاست دین و دنیا را در آنجا مشخص نکند.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه برای تبیین گستره فعالیت دین، صاحبان فکر و اندیشه و منبر وظیفه سنگینی دارند، خاطرنشان کرد: در این میان رسالت روحانیان و حوزویان بیشتر و سنگین‌تر از سایر اقشار و نخبگان جامعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha